Naslov Motivi kupnje i čimbenici lojalnosti potrošača prema marki u automobilskoj industriji
Naslov (engleski) Purchase motives and consumer loyalty factors towards brand in automotive industry
Autor Nives Vodopijak
Mentor Miroslav Mandić (mentor)
Član povjerenstva Sunčana Piri Rajh (član povjerenstva)
Član povjerenstva Sandra Horvat (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Ekonomski fakultet (Katedra za marketing) Zagreb
Datum i država obrane 2024-09-20, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Marketing
Sažetak Automobilska industrija suočava se s brojnim izazovima u današnjem globalnom okruženju. Promjene u preferencijama potrošača, tehnološki napredak i povećana konkurentnost utječu na dinamiku tržišta. Ponašanje potrošača, uključujući motive kupnje i čimbenike lojalnosti prema marki, ključno je za razumijevanje tržišta. Stavovi potrošača igraju važnu ulogu u oblikovanju njihovih odluka o kupnji, a izgradnja pozitivnog stava o marki ključna je za ostvarivanje dugoročne lojalnosti. Dosljedna kvaliteta i pouzdanost vozila ključni su za izgradnju povjerenja potrošača. Kvaliteta usluge, kako prije, tako i nakon kupnje, značajno utječe na percepciju marke. Marka koja uspijeva komunicirati vrijednosti koje su važne potrošačima često zadržava njihovu vjernost. Motivi kupnje i čimbenici lojalnosti potrošača prema marki u automobilskoj industriji složeni su i raznovrsni. S obzirom na globalnu konkurentnost i brzo mijenjajuće tržište, proizvođači moraju kontinuirano prilagođavati svoje strategije kako bi zadržali i privukli lojalne kupce. Cilj diplomskog rada bio je istražiti koji su motivi kupnje i čimbenici lojalnosti potrošača prema marki u automobilskoj industriji. Istraživanje je provedeno na 147 ispitanika te je anketni upitnik bio instrument kojim se provelo istraživanje. Istraživanje se fokusiralo na identificiranje ključnih kriterija koji motiviraju potrošače na kupnju automobila poput jamstva, kvalitete, cijene, pređene kilometraže i sličnih kriterija, dok se u drugom dijelu anketnog upitnika ispitivala lojalnost potrošača prema marki. Čimbenici koji su se ispitivali bili su naziv marke, kvaliteta, dizajn, promocija i cijena. Istraživanje je pokazalo da su dizajn i kvaliteta automobila ključni čimbenici za izgradnju lojalnosti prema marki u automobilskoj industriji, što govori da bi proizvođači automobila trebali ulagati u razvoj i unaprjeđenje navedenih čimbenika kako bi zadržali lojalne potrošače. Cijena također igra važnu ulogu kod stvaranja lojalnosti, no ona je sekundarna u odnosu na percepciju kvalitete. Naziv marke i promocija, koji su potrebni za podizanje svijesti o marki, ipak nisu dovoljni za stvaranje lojalnosti ukoliko nisu prethodno podržani kvalitetom i dizajnom. Važno je uzeti u obzir sve kriterije koje motiviraju potrošače na kupnju i čimbenike lojalnosti potrošača kako bi poduzeća zauzela i održala svoje mjesto na konkurentnom tržištu.
Sažetak (engleski) The automotive industry faces numerous challenges in today's global environment. Changes in consumer preferences, technological advancements, and increased competitiveness impact market dynamics. Consumer behavior, including purchase motives and brand loyalty factors, is crucial for understanding the market. Consumer attitudes play a significant role in shaping their purchase decisions, and building a positive brand image is key to achieving long-term loyalty. Consistent quality and reliability of vehicles are essential for building consumer trust. The quality of service, both before and after purchase, significantly influences brand perception. A brand that successfully communicates values important to consumers often retains their loyalty. Purchase motives and brand loyalty factors in the automotive industry are complex and diverse. Given global competitiveness and a rapidly changing market, manufacturers must continuously adapt their strategies to retain and attract loyal customers. The aim of this thesis was to investigate the purchase motives and brand loyalty factors of consumers in the automotive industry. The research was conducted on 147 respondents, and a survey questionnaire was the instrument used to carry out the study. The research focused on identifying key criteria that motivate consumers to purchase a car, such as warranty, quality, price, mileage, and similar factors, while the second part of the survey examined brand loyalty. The factors examined included brand name, quality, design, promotion, and price. The research showed that design and quality are key factors in building brand loyalty in the automotive industry, suggesting that car manufacturers should invest in the development and improvement of these factors to retain loyal customers. Price also plays an important role in creating loyalty, but it is secondary to the perception of quality. Brand name and promotion, which are necessary to raise brand awareness, are not sufficient for creating loyalty if not supported by quality and design. It is important to consider all criteria that motivate consumers to purchase and the factors of brand loyalty to ensure that companies maintain their position in a competitive market.
Ključne riječi
motivi kupnje
lojalnost potrošača
marke automobila
potrošači
tržište automobila
Ključne riječi (engleski)
purchase motives
consumer loyalty
automotive brands
consumers
car market
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:148:535436
Studijski program Naziv: Poslovna ekonomija Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni magistar ekonomije/sveučilišna magistra ekonomije (univ. mag. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-09-23 19:21:09