Naslov Uloga filmske industrije u turizmu Republike Hrvatske
Naslov (engleski) The role of the film industry in tourism of the Republic of Croatia
Autor Bruna Balaban
Mentor Danijela Ferjanić Hodak (mentor)
Član povjerenstva Petra Barišić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Oliver Kesar (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Ekonomski fakultet (Katedra za turizam) Zagreb
Datum i država obrane 2024-09-24, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Trgovina i turizam
Sažetak Predmet diplomskog rada je filmski turizam Republike Hrvatske, a glavni cilj je definirati ulogu i važnost filmske industrije na turizam u Republici Hrvatskoj. Svaka destinacija na svijetu nastoji prepoznati svoj potencijal, nešto s čime će privući posjetitelje. Zato je vrlo važno dobro odrediti ciljeve koji se žele postići u budućnosti, kvalitetno upravljati zadacima u svrhu postignuća tih ciljeva, istaknuti se od konkurencije kako bi se ostvarila što bolja pozicija na tržištu i zaintrigirati potražnju. U posljednjih dvadesetak godina razvija se filmski turizam, jedan od specifičnih oblika turizma koji može privući velik broj posjetitelja u određene zemlje i destinacije. Filmska industrija predstavlja kreativni i suvremeni oblik industrije, a film se definira kao vizualna projekcija koja je ozvučena i koja u gledateljima stvara i izaziva psihološke i emocionalne izražaje. Sukladno tome, filmska industrija u turizmu spaja dvije vrste kulture, filmsku kulturu i kulturu putovanja. U ovom radu će se analizirati uloga i važnost filmskog turizma na samu Republiku Hrvatsku, ali i na određene destinacije diljem lijepe naše koje su po tome postale prepoznatljive. U destinacijama koje intenzivnije razvijaju filmski turizam vidljiva je sinergija filmskih lokacija, filmskih turista i samog turizma. U radu je definiran pojam filmskog turizma i njegove potražnje, točnije filmskih turista, analizirani su odabrani primjeri filmskog turizma i filmskih manifestacija po destinacijama u Republici Hrvatskoj i odabranim gradovima. U svrhu analize raznih mogućnosti i ograničenja razvoja filmskog turizma u Hrvatskoj, bit će napravljena SWOT analiza ponude filmskog turizma Republike Hrvatske.
Sažetak (engleski) The purpose of this thesis is film tourism in the Republic of Croatia and the mail goal is to define the role and importance of the film industry in tourism in the Republic of Croatia. Every destination in the world tries to recognize its potential, something that will attract visitors. That is why it is very important to define the goals you want to achieve in the future, to manage tasks well in order to achieve this goals, to stand out from the competition in order to achieve the best possible position on the market and to intrigue demand. In the last twenty years, film tourism has been developing, it is one of the specific forms of tourism that can attract a large number of visitors to certain countries and destinations. The film industry represents a creative and contemporary form of industry, and a film is defined as a visual projection that is rehearsed and that creates and causes psychological and emotional expressions in the viewer. Accordingly, the film industry in tourism combines two types of culture, film culture and travel culture. This thesis will analyze the role and importance od film industry in the Republic of Croatia itself, but also in certain destinations around this beautiful country that have become recognizable as a result. In destinations that develop film industry more intensively, it is visible the synergy of film locations, film tourists and tourism itself. This thesis defines the concept of film tourism and its demand, more specifically film tourists, analyze selected examples of film tourism and film events by destinations and selected cities in the Republic of Croatia. In order to analyze various possibilities and limitations of the development of film tourism in Croatia, a SWOT analysis of the offer of film tourism in the Republic of Croatia will be made.
Ključne riječi
filmski turizam
povijest filma
filmska potražnja
destinacije
festivali
Ključne riječi (engleski)
film tourism
history of film
film demand
destinations
festivals
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:148:296328
Studijski program Naziv: Poslovna ekonomija Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni magistar ekonomije/sveučilišna magistra ekonomije (univ. mag. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-09-24 20:41:10