Naslov Čimbenici lojalnosti potrošača prema kozmetičkim proizvodima
Naslov (engleski) Factors of consumer loyalty towards cosmetic products
Autor Laura Delgalo
Mentor Miroslav Mandić (mentor)
Član povjerenstva Sandra Horvat (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Tihomir Vranešević (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Ekonomski fakultet (Katedra za marketing) Zagreb
Datum i država obrane 2024-09-23, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Marketing
Sažetak Kozmetički proizvodi postaju sve popularniji u svijetu. Sve više ljudi kozmetičke proizvode smatra dijelom svoje osnovne svakodnevne rutine koja se koristi ne samo kako bi se stvorila i prikazala karakterna ličnost pojedinca, već i za podizanje samopouzdanja. Visoko konkurentno okruženje u kozmetičkoj industriji čini je vrijednim područjem za proučavanje lojalnosti potrošača prema kozmetičkim proizvodima. Poduzetnici su prepoznali da mogu steći mnoge prednosti izgradnjom lojalnosti potrošača prema njihovoj marki te iz tog razloga pokušavaju sve više i više kupaca učiniti lojalnim robnoj marki kako bi stekli konkurentsku prednost i postali vodeći na tržištu. Lojalnost igra važnu ulogu za organizaciju u stjecanju konkurentske prednosti u odnosu na konkurente budući da su lojalni kupci manje osjetljivi na cijenu i mnogo kvalitetnog vremena može se potrošiti na konkurentske poteze.
S obzirom da se kozmetička industrija brzo razvija, potražnja za kozmetičkim proizvodima je porasla, no i konkurencija je velika te je iz tog razloga nužno istražiti i analizirati čimbenike koje utječu na lojalnost potrošača kako bi se poduzeća mogla izdvojiti od ostatka tržišta i postati konkurentnija.
Cilj diplomskog rada bio je istražiti i analizirati čimbenike koji utječu na lojalnost potrošača prema kozmetičkoj industriji. Čimbenici koji su se u radu ispitivali su percipirana kvaliteta marke kozmetičkih proizvoda, imidž marke, promotivne aktivnosti, cijena, zadovoljstvo te lojalnost potrošača prema marki. Instrument istraživanja bio je anketni upitnik kojeg je ispunio 101 ispitanik. Rezultati istraživanja pokazali su da je imidž marke čimbenik koji najznačajnije utječe na lojalnost potrošača prema kozmetičkim proizvodima. Ostali čimbenici također imaju utjecaja na lojalnost ispitanika, no u manjoj mjeri od imidža marke. Srednja vrijednost percipirane kvalitete i promocije marke relativno je visoka što znači da će oba čimbenika također utjecati na lojalnost potrošača. Najmanju srednju vrijednost imala je cijena iz čega se može zaključiti da ona neće imati prevelikog utjecaja na lojalnost potrošača prema kozmetičkim markama. Osim na sve navedene čimbenike, poduzeća kozmetičkih proizvoda moraju se radi zadržavanja konkurentnosti na tržištu fokusirati i na zadovoljstvo potrošača, jer se upravo zadovoljstvo pokazalo kao pozitivna veza koja utječe na povećanje lojalnosti potrošača.
Sažetak (engleski) Cosmetic products are becoming increasingly popular worldwide. More and more people consider cosmetic products as part of their basic daily routine, not only to create and display an individual's character but also to boost self-confidence. The highly competitive environment in the cosmetic industry makes it a valuable area for studying consumer loyalty towards cosmetic products. Entrepreneurs have recognized that they can gain many advantages by building consumer loyalty towards their brand, and therefore, they are trying to make more and more customers loyal to their brand to gain a competitive advantage and become market leaders. Loyalty plays an important role for an organization in gaining a competitive advantage over competitors since loyal customers are less price-sensitive, and much quality time can be spent on competitive moves.
As the cosmetic industry is rapidly evolving, the demand for cosmetic products has increased, but so has the competition. Therefore, it is necessary to explore and analyze the factors influencing consumer loyalty to differentiate companies from the rest of the market and become more competitive.
The aim of the thesis was to investigate and analyze the factors influencing consumer loyalty towards the cosmetic industry. The factors examined in the study were perceived brand quality of cosmetic products, brand image, promotional activities, price, satisfaction, and consumer loyalty towards the brand. The research instrument was a questionnaire completed by 101 respondents. The research results showed that brand image is the factor that most significantly influences consumer loyalty towards cosmetic products. Other factors also have an impact on respondents' loyalty, but to a lesser extent than brand image. The mean value of perceived brand quality and brand promotion is relatively high, indicating that both factors will also influence consumer loyalty. The lowest mean value was for price, suggesting that it will not have a significant impact on consumer loyalty towards cosmetic brands. In addition to all the factors mentioned, cosmetic product companies also must focus on consumer satisfaction to retain competitiveness in the market, as satisfaction has been shown to be a positive factor influencing increased consumer loyalty.
Ključne riječi
lojalnost
imidž marke
kozmetički proizvodi
potrošači
čimbenici lojalnosti
Ključne riječi (engleski)
loyalty
brand image
cosmetic products
consumers
loyalty factors
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:148:426567
Studijski program Naziv: Poslovna ekonomija Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni magistar ekonomije/sveučilišna magistra ekonomije (univ. mag. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-09-26 20:56:13