Naslov Socijalno poduzetništvo u Republici Hrvatskoj
Naslov (engleski) Social entrepreneurship in the Republic of Croatia
Autor Ivana Matić
Mentor Kristina Petljak (mentor)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Ekonomski fakultet (Katedra za turizam) Zagreb
Datum i država obrane 2024-10-01, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Trgovina i turizam
Sažetak Socijalno poduzetništvo je područje poduzetništva i ekonomije uopće, koje je postalo sve
popularnije u posljednjih trideset godina, kako na globalnoj razini, tako i u Republici Hrvatskoj.
Prvenstveno, za razumijevanje termina, od velike je važnosti obrazložiti razliku između
socijalnog i tradicionalnog poduzetnika. Dok tradicionalni poduzetnik svoju pažnju
usmjeravana povećanje profita/bogatstva, socijalni se, pak, fokusira na maksimizaciju nekog
oblika društvenog utjecaja. Tijekom godina, došlo je do postepenog redefiniranja samog pojma,
kao i područja, poduzetništva. Taj proces za posljedicu ima suvremeniji pristup, koji obuhvaća
sve elemente i čimbenike današnjeg poslovanja. Konkretno, socijalna poduzeća nastoje
poboljšati vezu između svrhe i rada, odnosno svoje težnje usmjeravaju prema u ujednačavanju
napora ljudi i njihovim vrijednostima.
Kad se govori o službenoj definiciji socijalnog poduzetništva u Republici Hrvatskoj, njezino
postojanje odnosi se na razdoblje 2015. – 2020. Donesena strategija od strane Vlade Republike
Hrvatske implementirana je u nacionalni strateški dokument. Prema spomenutoj strategiji,
socijalno poduzetništvo se definira kao „posao“ kojemu su u fokusu načela društvene, ekološke
i gospodarske održivosti. Također, ako se osvrne na ostvarenu dobit, dolazi se do zaključka da
se ona u cijelosti ili u velikoj mjeri reinvestira u korist zajednice. O početcima razvoja, oblicima,
ali i svrsi te ciljevima socijalnog poduzetništva detaljnije se govori u radu. Također, prikazani
su stavovi hrvatskih ispitanika (n = 97) o socijalnom poduzetništvu.
Sažetak (engleski) Social entrepreneurship is a field within entrepreneurship and economics in general, which has
become increasingly popular over the last thirty years, both globally and in the Republic of
Croatia. Primarily, for a better understanding of the term, it is important to explain the difference
between a social and a traditional entrepreneur. While a traditional entrepreneur focuses on
increasing profit/wealth, a social entrepreneur, on the other hand, focuses on maximizing some
form of social impact. Over the years, there has been a gradual redefinition of the concept and
the field of entrepreneurship. This process has resulted in a more modern approach that
encompasses all the elements and factors of today’s business environment. Specifically, social
enterprises aim to improve the connection between purpose and work, directing their efforts
towards aligning people's efforts with their values.
When discussing the official definition of social entrepreneurship in the Republic of Croatia,
its existence pertains to the period between 2015 and 2020. A strategy adopted by the
Government of the Republic of Croatia was implemented in the national strategic document.
According to this strategy, social entrepreneurship is defined as a "business" focused on the
principles of social, ecological, and economic sustainability. Also, regarding the profit
generated, it is concluded that it is either entirely or largely reinvested for the benefit of the
community. The paper further discusses the beginnings of development, forms, as well as the
purpose and goals of social entrepreneurship. Additionally, the opinions of Croatian
respondents (n = 97) on social entrepreneurship are presented.
Ključne riječi
socijalno poduzetništvo
socijalni poduzetnik
tradicionalni poduzetnik
društvena održivost
Vlada Republike Hrvatske
Ključne riječi (engleski)
social entrepreneurship
social entrepreneur
traditional entrepreneur
social sustainability
Government of the Republic of Croatia
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:148:787927
Studijski program Naziv: Poslovna ekonomija Vrsta studija: stručni Stupanj studija: prijediplomski Akademski / stručni naziv: prvostupnik (baccalaureus) ekonomije/prvostupnica (baccalaurea) ekonomije (bacc. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-10-01 18:33:04