Naslov Komparacija agencijske teorije i teorije uslužnosti u javnom sektoru
Naslov (engleski) THE COMPARISON OF AGENCY THEORY AND STEWARDSHIP THEORY IN THE PUBLIC SECTOR
Autor Vanja Blažun
Mentor Najla Podrug (mentor)
Član povjerenstva Jasna Prester (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Davor Filipović (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Ekonomski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2015-09-16, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Organizacija i menadžment
Sažetak Danas, u turbulentnom poslovnom svijetu izrazito jake konkurencije, vrlo je važno stvoriti i
održavati dobre i kvalitetne međusobne odnose, kako unutar, tako i izvan organizacije u kojoj
se posluje i djeluje. Agencijska teorija i teorija uslužnosti dva su temeljna instrumenta koja
pomažu u identificiranju i rješavanju problema koji se nerijetko javljaju u području
korporativnog upravljanja, problema sukobljenih i kontradiktornih ciljeva i interesa te
zadovoljavanja različitih koristi iz različitih perspektiva subjekata i sudionika.
Cilj istraživanja ovog rada jest pojavnost i zastupljenost agencijske teorije i teorije uslužnosti
u javnom sektoru. Cilj je prikazati koliko su agencijska teorija i teorija uslužnosti bitne pri
identificiranju i rješavanju problema u međusobnim odnosima, a svrha je istražiti koliko su
teorijski pristupi zastupljeni u stvarnom svijetu, točnije u javnom sektoru.
U svrhu izrade ovog rada, u aplikativnom dijelu provedeno je empirijsko istraživanje.
Empirijsko istraživanje provedeno je u obliku anketnog upitnika na uzorku od 30 subjekata
ispitanih u području javnog sektora u Gradu Zagrebu. Rezultati i zaključci istraživanja
pokazali su da je agencijska teorija znatno manje zastupljena u javnom sektoru, točnije u
organizaciji u kojoj je provedeno emipirijsko istraživanje. Gotovo u svim segmentima znatno
dominiraju elementi teorije uslužnosti iz razloga što anketiranu organizaciju i njene
zaposlenike karakteriziraju činjenice kao što su nesebično ponašanje, zadovoljavanje timskih
interesa, kolektivizam, slični interesi, ciljevi i razmišljanja, međusobno povjerenje i slično.
U zaključku je iznesen argument kako je dominacija teorije uslužnosti u javnom sektoru
izrazito pozitivna stvar s obzirom da takvo okruženje poslovanja donosi bolju organizacijsku
klimu, veće zadovoljstvo zaposlenika, a samim time i bolje izvršavanje zadataka i poslova te
u konačnici i bolje poslovne rezultate cijele organizacije.
Sažetak (engleski) Today, in a turbulent business world with an extremely strong competition, it is very
important to create and maintain good and quality interrelationships, either inside or outside
the organization in which one works and operates. Agency theory and stewardship theory
represent two basic instruments that help identify and solve problems that often occur in the
area of corporative management, problems related to conflicting and contradictory goals and
interests, as well as obtaining different benefits from different perspectives of subjects and
participants.
The goal of the research presented in this paper is the occurence and representation of agency
theory and stewardship theory in the public sector. It aims at showing the level of importance
of agency theory and stewardship theory in identifying and solving problems related to
interrelationships and its purpose is to explore in what amount theoretical approaches are
represented in the real world, more precisely in the public sector.
For the purpose of preparing this paper, an empirical research was conducted in its applicative
part. The empirical research was conducted in the form of a questionnaire on a sample of 30
subjects questioned in the area of public sector in the City of Zagreb. The results and
conclusions of the research showed that agency theory is significantly less represented in the
public sector, respectively in the organization in which the empirical research was carried out.
The elements of stewardship theory dominate significantly in almost all segments, since the
participating organization and its employees are characterized by facts such as unselfish
behaviour, fulfilment of team interests, collectivism, similar interests, goals and opinions,
mutual trust and so on.
In the conclusion it is argued that the domination of stewardship theory in the public sector is
an extremely positive fact, given that such a business environment creates a better
organizational climate, greater satisfaction of employees, and therefore better performance of
tasks and work, resulting in better business results of the entire organization.
Ključne riječi
agencijska teorija
teorija uslužnosti
javni sektor
Ključne riječi (engleski)
agency theory
stewardship theory
public sector
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:148:974001
Studijski program Naziv: Poslovna ekonomija Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ekonomije (mag. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2016-10-11 08:18:33