Sažetak | Informacijska tehnologija nedvojbeno je bio jedan od najvažnijih pokretača gospodarskog i društvenog rasta posljednjih 50 godina, što omogućuje promjene u gotovo svakom aspektu društva. Brzi razvoj informacijske tehnologije odredio je informacijsku revoluciju. Danas je ona u fazi zrelosti i osnova pri uporabi informacijskih tehnologija u poslovanju. Težište se sve više pomiče s tehnologije na informacije i na sadržaje koje informacijske tehnologije mogu stvoriti. Raste sadržaj i usluge vezane za informacijsku tehnologiju i otvara nove mogućnosti i potiče kreiranje potpuno novih sadržaja i usluga.
Primjena ICT-a u hotelskom sektoru ne razmatra se isključivo u vezi s produktivnošću, nego i sa stvaranjem neopipljive koristi, poput zadovoljstva klijenata uslugom te kao poticaj kreiranju odnosa unutar tvrtke, između tvrtki i sa strankama. Upravljanje podacima je od kritične važnosti za stvaranje konkurentske prednosti i poslovni uspjeh hotelskih tvrtki općenito, a posebice je važno za jačanje lojalnosti klijenata. Informacijska tehnologija obuhvaća sve oblike tehnologije koja se rabi kako bi se kreirali, zabilježili, manipulirali, komunicirali, razmijenili, predstavili i koristili podaci u svim svojim različitim oblicima.
Turizam se u velikoj mjeri danas oslanja na tehnologiju. Informacijska tehnologija postala je potpora mnogim funkcijama turizma i otvorila vrata inovacijama. Uz pomoć informacijske tehnologije se obavljaju mnogi poslovi u turističkom sektoru poput izravnog kontakta s klijentima, zabave i usluge za klijente, komunikacije s kupcima i partnerima. Već od ranih šesdesetih godina prošloga stoljeća, informacijska tehnologija i turizam znatno su utjecali na međusobni razvoj. Prva značajnija primjena informacijskih sustava, baza podataka i računalnih mreža zbila se uvođenjem turističkih rezervacijskih sustava bez kojih je danas nezamislivo poslovanje u turizmu.
U hotelskoj se industriji se ističu prednosti povećanog korištenja informacijske tehnologije u. Među osnovnim prednostima, uobičajeno se naglašavaju: poboljšana kvaliteta pružanja usluga, veća profitabilnost i učinkovitost, ubrzana komunikacija i smanjenje troškova. Informacijska se tehnologija opisuje kao snažan generator utjecaja na iskustvo gostiju i kao glavni faktor njihova zadovoljstva, pruženim hotelskim proizvodom. |