Sažetak | Wellness turizam nudi nebrojene mogućnosti, ali očekivati turističku potražnju samo zbog prirodnih ljekovitih činitelja kojima primorska Hrvatska raspolaže je nerealno. Minimalan trud koji se ulaže u infrastrukturu, marketing i istraživanje tržišta ne može donijeti velike rezultate. Uvođenje reda u zakonodavni okvir, definiranje kriterija wellness turizma, aktivno članstvo u svjetskim wellness organizacijama je temelj daljnjeg razvitka.
Morska voda koje ima u izobilju, nije zastupljena u pola od ispitanih jadranskih hotela, što znači da je neiskorištena, što u kupališnom što u terapijskom pogledu. Wellness ponuda može se opisati kao klasična, bez novosti i posebnosti koje bi zainteresirale korisnika i potaknule ga na turističko kretanje. Pomalo paradoksalno, jedan od najčešćih tretmana i masaža je toplom čokoladom, što je nepotrebno, obzirom na količinu samoniklog ljekovitog bilja poput lavande, kadulje, ružmarina ili matičnjaka kojima se mogu izvoditi tretmani toplim uljem koje više pristaje uz sam koncept wellnessa. Dakle, na wellness se gleda kao na „in“ pojam, a proizvod koji se nudi nije uvijek u skladu s glavnim wellness motivom – postizanja fizičkog, menalnog i duhovnog sklada s ciljem održavanja dugovječnosti, zdravlja i vitalnosti. |