Naslov Analiza poslovnog modela - Startup Thanks
Naslov (engleski) Business Model Analysis - Startup Thanks
Autor Gabrijel Vidović
Mentor Mario Spremić (mentor)
Član povjerenstva Ivan Strugar (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Božidar Jaković (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Ekonomski fakultet (Katedra za informatiku) Zagreb
Datum i država obrane 2019-09-03, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Poslovna informatika
Sažetak Nije novost kako živimo u najdinamičnijem vremenu u povijesti čovječanstva, i da ćemo već sa sutrašnjim danom živjeti u još dinamičnijem. Digitalizacija je okrenula svijet naglavačke u 21. stoljeću. Neštedimice nam pristižu novi trendovi bez najave i naslućivanja, i to sve da bi nam olakšali život ili uštedili vrijeme, a tanka je granica između toga dvoje. Jedna takva potencijalna novost u digitalnom svijetu je i aplikacija Thanks. Thanks je zamišljen kao inovativna platforma preko koje bi ljudi darivali jedni druge. Cilj je transformirati dosadašnju nedodirljivu komunikaciju (poruke, pozivi, slike, videozapisi i dr.) u nešto dodirljivo, i osvijestiti ljude na važnost darivanja, ili im makar ponuditi mogućnost da sami sebi uštede vrijeme. Globalizacija je raspršila stanovništvo po čitavom svijetu i kao ishod rezultiralo je to da imamo članove obitelji i prijatelje diljem kugle zemaljske, i godilo bi da nam geografska razdijeljenost ne ostane barijera da im pokatkad ne možemo nešto brzo i jednostavno pokloniti kada je to prigodno. Projekt Thanks također ima za cilj u dugom roku postati prepoznatljivo lice i brend društvenog djelovanja, gdje bi se od svake pojedine transakcije jedan postotak odvajao u poseban fond za potrebite.
Budući da uvijek postoji određeni rizik za uspostavljanje novog trenda na tržište, u radu se nakon detaljne analize poslovnog modela Thanks (preko Canvas okvira) provelo empirijsko istraživanje pomoću anketnih upitnika koji će ispitati potencijalne krajnje korisnike o njihovim dosadašnjim navikama u darivanju i o problemima koje pri tome susreću. Zatim, ispitat će se stajališta i pogledi i poslovnih korisnika koji će imati mogućnost plasirati svoje proizvode na platformu Thanks. Istraživanje će naposljetku dati odgovor postoji li obostran interes za implementaciju jedne ovakve platforme kao što je Thanks.
Sažetak (engleski) It is not new that we are living in the most dynamic time in the history of mankind, and that we will live in a more dynamic way tomorrow. Digitialization has turned the world upside down in the 21st century. New trends are coming to us without announcement and guessing, all to make our lives easier or to save time, and there is a fine line between the two. One such potential innovation in the digital world is the Thanks app. Thanks is designed as an innovative platform through which people would give each other gifts. The goal is to transform previously intangible communication (messages, calls, pictures, videos, etc.) into something tangible, and to make people aware of the importance of giving, or at least offer them the opportunity to save themselves time. Globalization has scattered populations all over the world and as a result has resulted in having family members and friends all over the globe, and it would seem that geographical divisions would not remain a barrier to us to give them something quick and easy when appropriate. Thanks project also aims to become a recognizable face and brand of social action in the long run, where one percent would be allocated to a special fund for the needy from each individual transaction.
Since there is always some risk of establishing a new trend in the market, the paper will, after a thorough analysis of the Thanks business model (via the Canvas framework), conduct an empirical survey using a questionnaire to examine potential end-users about their present gifting habits and problems encountered that's what they encounter. Next, the views and views of business users who will be able to market their products on the Thanks platform will be examined. The research will ultimately answer whether there is a mutual interest in implementing such a platform as Thanks.
Ključne riječi
Thanks
Aplikacija
Darivanje
Društvena odgovornost
Ključne riječi (engleski)
Thanks
Application
Gifting
Social Responsibility
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:148:036277
Studijski program Naziv: Poslovna ekonomija Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ekonomije (mag.oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Zatvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2019-09-03 12:40:52