Naslov UTJECAJ NAPRETKA INFORMACIJSKIH I KOMUNIKACIJSKIH TEHNOLOGIJA NA RAZVOJ AUTOINDUSTRIJE
Naslov (engleski) IMPACT OF INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGIES ON DEVELOPMENT OF AUTOMOTIVE INDUSTRY
Autor Toni Dželalija
Mentor Mario Spremić (mentor) MBZ: 233591
Član povjerenstva Ivan Strugar (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Božidar Jaković (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Ekonomski fakultet (Katedra za informatiku) Zagreb
Datum i država obrane 2019-09-17, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Poslovna informatika
Sažetak Automobilska se industrija u proteklih nekoliko desetljeća profilirala kao jedna od ključnih industrija ljudske svakodnevice. Automobil je postao inteligentan uređaj koji svom vlasniku omogućuje što učinkovitije funkcioniranje u modernom okruženju. Informacijske i komunikacijske tehnologije odnose se na integraciju telekomunikacija, računala i middlewarea u jedan ujedinjeni sustav podataka koji ima mogućnost pohrane i prijenosa tih podataka između različitih sustava. Utjecaj ICT na automobilsku industriju od velikog je značaja. Izvrstan su primjer okidačkih tehnologija koje su u automobilskoj industriji dovele do dramatičnih promjena. ICT u kontekstu automobilske industrije označava primjenu informacijskih i komunikacijskih tehnologija u procesu proizvodnje i distribucije automobila, servisiranju vozila, integraciji sustava zabave, kontroli prometa i u povećanju sigurnosti na cestama. Integracija ICT i automobilske industrije, cestovne infrastrukture i cestovnog prometa dovodi do razvoja inteligentnih transportnih sustava. Tehnologija inteligentnog vozila primjer je inteligentnih transportnih sustava i predstavlja skup tehnologija temeljenih i nastalih pod utjecajem ICT. U središtu tehnologije inteligentnog vozila nalazi se samo inteligentno vozilo. Sustavi umreženih vozila omogućit će vozilima da šalju i primaju poruke od i prema drugim vozilima i infrastrukturi. Softver ugrađen u vozilo postaje ključna ICT automobilskih proizvoda i jedan od glavnih pokretača automobilskih inovacija. Ubrzani napredak mobilne telefonije temeljen na razvoju pametnih uređaja i sve veća uloga društvenih mreža u svakodnevici većine ljudi dovodi do razvoja aplikacija temeljenih na zajednici korisnika. Jedna od takvih aplikacija je i Waze, besplatan softver koji koristi korisničke unose podataka u vidu informacija o prometnim nesrećama, prometnim gužvama, zatvorenim prometnicama i ostalim opasnostima. Automobil je s tehnološke strane dosegao svoj maksimum te će u tržišnom natjecanju opstati samo oni koji će se uspjeti prilagoditi i kupcima ponuditi što potpuniji proizvod. Stoga je za sve proizvođače nužno da razmišljaju proaktivno te da integracijom ICT u vlastiti koncept pronađu način kako korisnicima ponuditi što veću vrijednost.
Sažetak (engleski) In the last few decades, the automotive industry has become one of the key industries in everyday life. The automobile has become an intelligent device which allows its owner efficient functioning in the modern environment. Information and communications technology refers to the integration of telecommunications, computers, middleware and the data systems that support, store and transmit data between systems. ICT has a significant impact on the automotive industry. It is a perfect example of trigger technologies that have led to dramatic changes in the automotive industry. Within the automotive industry, ICT signifies its implementation in the production and distribution process, service, the integration of the entertainment system, traffic control and traffic safety. The integration of ICT and the automotive industry, road infrastructure and road traffic has led to the development of intelligent transportation systems. Intelligent vehicle technology is an example of intelligent transportation systems and represents technologies based on and developed by the influence of ICT. The base of the intelligent vehicle technology is the intelligent vehicle. Connected vehicle systems allow vehicle and road infrastructure data exchange. Built-in software is one of the key ICT automotive products and one of the main automotive innovations actuators. The rapid progress of mobile telephony based on the smart phone development as well as social networks' increasing role in everyday life have led to the development of community based applications. One such application is Waze, a free software which uses user inputs about car accidents, traffic jams and closed road information. From its technological side, the automobile has reached its peak. In the global competition race, only those who will manage to adapt and offer the complete product will succeed. Therefore, all manufacturers need to think proactively and use ICT-vehicle integration to offer their customers the optimal product value.
Ključne riječi
automobilska industrija
informacijske i komunikacijske tehnologije
inteligentni transportni sustavi
umreženo vozilo.
Ključne riječi (engleski)
automotive industry
information and communications technology
intelligent transportation systems
connected vehicle.
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:148:740466
Studijski program Naziv: Poslovna ekonomija Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ekonomije (mag.oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Naknadno digitalizirana
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2019-09-17 09:41:30