Naslov KONZUMERIZAM I POTROŠAČKE NAVIKE
Naslov (engleski) CONSUMERISM AND CONSUMER HABITS
Autor Klara Pavličić
Mentor Dario Dunković (mentor)
Član povjerenstva Dora Naletina (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Kristina Petljak (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Ekonomski fakultet (Katedra za trgovinu i međunarodno poslovanje) Zagreb
Datum i država obrane 2019-09-19, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Trgovina i turizam
Sažetak Konzumerizam je nastao kao posljedica razvoja potrošačkog društva te je s vremenom postao način života. Njegova pojavnost u obliku prekomjerne potrošnje iznad realnih potreba, koja se opravdava namjerom ostvarivanja zadovoljstva i sreće svakog pojedinca danas je postala sve češći predmet rasprava. Ovim radom se nastojalo razumjeti fenomen konzumerizma i istražiti njegov utjecaj na ponašanje potrošača. Kroz rad se objašnjava razvoj potrošačkog društva i potrošačke kulture, opisuje se uloga marketinga u razvoju konzumerizma te se analiziraju čimbenici kojima se utječe na potrošače i koji određuju njihovo ponašanje u procesu donošenja odluka o kupnji i potrošnji. Empirijsko istraživanje je provedeno metodom anketnog ispitivanja stavova potrošača kako bi se istražile potrošačke navike.Glavno ograničenje istraživanja se odnosi na broj ispitanika od 132 ljudi, jer da bi se donijeli relevantniji zaključci, istraživanje bi se trebalo provesti na većem broju ispitanika na području cijele RH. Ispitivanjem potrošača o njihovim navikama koje se tiču potrošnje, istražio se utjecaj konzumerizma i marketinških aktivnosti koje ga podupiru, na potrošačko odlučivanje. Iz prikupljenih podataka i analize rezultata došlo se do zaključka, da iako većina potrošača planira svoju potrošnju, prevelika izloženost marketinškom utjecaju ih ipak često dovodi do neplanirane potrošnje. Na potrošače se snažno utječe putem oglašavanja te ih se često dovodi do impulzivne kupnje, no unatoč tomu većina ispitanika tvrdi da se radi potrošnje ne zadužuje.
Sažetak (engleski) Consumerism has evolved as a consequence of the development of a consumer society and over time became a way of life. Its occurrence in the form of excessive consumption above real needs, which justified the intention of realizing the satisfaction and happiness of each individual, is nowadays increasingly discussed.This paper sought to understand the phenomenon of consumerism and to explore its impact on consumer behavior.Throughout the paper, it is explained the evolution of consumer society and consumer culture, described the role of marketing that is used in the development of consumerism, and analyzed the factors that have influence on consumers and who determine the consumer behavior in the buying and consumption decision making process. Empirical research was conducted using a survey method to examine consumer attitudes in order to investigate consumer habits.The main limitation of the survey relates to the number of respondents of 132 people, because in order to reach relevant conclusions, the survey should be investigated by a larger number of respondents throughout the Republic of Croatia. By examining consumers about their spending habits, it was explored the impact of consumerism and marketing activities that support him, on consumers decision making. From the collected data and the analysis of the results, it was concluded that although most consumers plan their consumption, over-exposure to marketing influence still often leads to unplanned spending. Consumers are strongly influenced by advertising, and they are often driven by impulsive buying, but despite that, most of respondents claim that they are not getting into debt for consumption.
Ključne riječi
konzumerizam
potrošačko društvo
potrošnja
ponašanje potrošača
marketinški utjecaj
Ključne riječi (engleski)
consumerism
consumer society
consumption
consumer behaviour
marketing influence
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:148:931454
Studijski program Naziv: Poslovna ekonomija Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ekonomije (mag.oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Zatvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2019-09-19 10:26:15