Sažetak | Postoje određene prepreke koje usporavaju razvoj ženskog poduzetništva. Prije svega, to su
kontekstualne prepreke koje podrazumijevaju stereotipe o ženama u znanosti, inovacijama i
poduzetništvu; tradicionalni pogledi na ulogu žena u društvu, nedostatak podrške u
organizaciji njihova obiteljskog života te političko-regulatorni okvir. Osim toga, tu su i
ekonomske prepreke, odnosno otežan pristup financiranju, kao ključna prepreka jer se žene
percipiraju financijski manje vjerodostojne od muškaraca. Postoje individualni programi koji
se provode i financirani su iz programa EU, no oni ne rješavaju globalnu situaciju, odnosno
bit problema. Nacionalne vlade trebaju donijeti projekte koji će potaknuti što veći broj žena
inovatorica. To je najbolje činiti kroz sustav obrazovanja, stipendiranja i slično. Žene
poduzetnice su hrabre, samouvjerene i odlučne, sposobne su brzo donositi najsloženije
odluke, nikada ne prestaju učiti, bez mnogo razmišljanja prihvaćaju svaku poslovnu priliku,
pune su pozitivne energije i rijetko pristaju na kompromise. Njihove su odlike fleksibilnost u
odnosima s kolegama, inovativnost i razvijene komunikacijske vještine, predane su timskom
radu i agresivne u izlaganju svojih ideja, ženstvenost koriste kao prednost, a uspostavile su i
ravnotežu između privatnog i službenog života. No uz sve to još su uvijek prisiljene
razmišljati kao muškarci. To se smatra jednim od glavnih problema kako u Republici
Hrvatskoj tako i u ostalim zemljama Europske unije. U novije vrijeme taj problem se nastoji
riješiti te smanjiti „ jaz“ između muškaraca i žena u poslovnom svijetu. |