Sažetak | 6. ZAKLJUČAK
Područje Velike Gorice je privlačno turističko odredište, ali još uvijek njen turistički potencijal nije u dovoljnoj mjeri prepoznat. Međutim područje Velike Gorice bilježi konstantan rast dolaska i noćenja turista. Tako je u 2014. godini ostvareno 35 % više turista u odnosu na 2011. godinu, te u Zagrebačkoj županiji ima najveći udio po broju dolaska (27,2%) i po broju noćenja turista (24%).
Velika Gorica je grad koji dobro spaja moderne i tradicijske sadržaje, privlačno je izletište Zagrepčana, a zbog svoje očuvane prirode je pogodno za odmor i relaksaciju kao i za posjet kulturnim atrakcijama. Međutim, turizam Velike Gorice još uvijek nema značajnu ulogu u gospodarstvu Velike Gorice. Kako bi se ostvario intenzivniji razvoj, potrebno je sam grad urediti i opremiti da postane ugodniji za boravak turista. Zatim je tu i potencijal Zračne luke, gdje je godišnji promet veći od 2 milijuna putnika. Tako je i putnicima u tranzitu važno ponuditi 'ugodu' boravka, pri čemu se misli na ambijent, događanja, informacije, sadržaje i upoznavanje nečeg novog.
Kao najveće prednosti istaknute su blizina Zagreba i Zračne luke, dobra prometna povezanost, raspoloživost radne snage, bogata kulturno-povijesna baština te očuvan okoliš i priroda. Nedostaci su nedovoljna kvaliteta smještajnih kapaciteta, nepovezanost gospodarskih subjekata te nezainteresiranost lokalnog stanovništva. Iako Veliku Goricu obilježava dobra prometna infrastruktura, u prigradskim naseljima su potrebna unapređenja. Za snažniji razvoj turizma Velike Gorice potrebno je paralelno raditi na unapređenjima u više različitih segmenata: u području turističke ponude na izgradnji kvalitetnih smještajnih i ugostiteljskih kapaciteta te snažnijem marketingu; na unapređenju prometne infrastrukture- uređenje pješačkih zona, biciklističkih staza i bolji javni promet; u području ekologije- uravnoteženije korištenje prirodnih resursa; u području planskih podloga i organizacije na izradu strateških planskih dokumenata te bolja organiziranost gospodarskih subjekata koji se bave turizmom; na području edukacije za praćenje projekata u turizmu te onih koji su u kontaktu s turistima.
Velika Gorica već ima svoju tradiciju, samo ju treba nastaviti uzgajati. Jedinstveni narodni plesovi, nošnje, brojna priznanja i ocjene širom svijeta potvrđuju da se radi o nečem nezamjenjivo vrijednom . Običaji kao što su Jurjevo i Turopoljska svadba su običaji koji se ne smiju zaboraviti već ih se treba prezentirati kako bi turisti širom svijeta prepoznali Veliku Goricu kao atraktivnu destinaciju. Područje Velike Gorice zaista ima bogatu i vrijednu tradiciju koju im nitko ne može ''ukrasti''. Važno je razvijati turizam u svim velikogoričkim naseljima jer se radi o realnim mogućnostima, o nečemu što ne mogu niti suvremene tehnologije zamijeniti – jedinstveno i specifično vrijedno.
Iako Velika Gorica raspolaže jedinstvenim resursima, ima bogatu kulturno-povijesnu tradiciju, prekrasnu i očuvanu prirodu te autohtona jela – upravo ono što suvremeni turisti traže, njen turistički potencijal se još uvijek ne koristi onom mjerom koja bi ostvarila značajnije gospodarske učinke. |