Sažetak | 5. ZAKLJUČAK
Sukladno ženskoj osobnosti, i ženska poduzeća karakteriziraju pomalo drugačije osobine od onih koje osnivaju muškarci. Tako su žene više usmjerene na timski rad, a radna mjesta koja one otvore su sigurnija. Veoma im je važno obrazovanje njihov zaposlenika pa znatno ulažu u taj segment. Osluškuju potrebe i stavove svih zaposlenika, slušaju, cijene i uvažavaju mišljenja drugih zaposlenika te ih potiču na donošenje odluka bez obzira na razinu njihovog radnog mjesta. Istovremeno, nailaze na prepreke s kojima se muškarci ne susreću često. Nisu ozbiljno shvaćene od strane bankara, a često se smatraju i rizičnim klijentima jer uzimaju male kredite što potiče sumnju da nemaju dovoljno veliku financijsku pozadinu. One nemaju veliki broj kontakata te im je često otežan pristup informacijama. Da bi se djelomično riješili problemi na koje nailaze žene poduzetnice, Europska Unija, kao i sama Republika Hrvatska, donosi niz mjera i instrumenata kojima se nastoji potaknuti žensko poduzetništvo. Tako je donesena i Strategija razvoja poduzetništva žena u RH za razdoblje od 2014-2020 kao okvir akcija i postupaka koji se moraju poduzeti kako bi se poboljšala slika ženskog poduzetništva u RH, odnosno kako bi se smanjila velika negativna razlika između muškog i ženskog poduzetništva. To ne obuhvaća samo promociju poduzetništva žena i poboljšanje sustavne podrške poduzetništvu žena, već zahtijeva poboljšanje usklađenosti i umreženosti javnih politika te uvođenje poduzetništva žena u cjelokupnu institucionalnu infrastrukturu. Hrvatska banka za obnovu i razvitak te Hrvatska agencija za malo gospodarstvo, inovacije i investicije svojim programima omogućuju ženama poduzetnicama povoljnije zaduživanje kako bi se djelomično riješio veliki problem financiranja. Na razini Europske Unije promiče se jednakost spolova, kako bi se smanjila diskriminacija žena i potaknulo njihovo zapošljavanje. Europska Unija će tako djelovati na tri područja a to su ekonomska nezavisnost žena, jednake plaće te jednakost u donošenju odluka.
U svijetu pak postoji niz organizacija i fondacija čiji je primarni cilj pomoći ženama poduzetnicama. One imaju razvijene mehanizme potpora, pa se tako ženama diljem svijeta pružaju savjetničke i obrazovne usluge, stvaraju se mreže i grupacije u kojima međusobno žene ženama pružaju potporu, financijski mehanizmi mnogo su razvijeniji a žene mogu mnogo jednostavnije doći do financijskih sredstava za pokretanje poduzeća i financiranje tekućeg poslovanja. Iako se može primijetiti da se diljem svijeta, u Europi, pa i u Hrvatskoj, poduzimaju brojni napori za poticanje ženskog poduzetništva, ipak je potrebno još mnogo truda i angažmana da bi žene došle u povoljniji položaj i da bi u poslovnom svijetu bile ravnopravne muškarcima. |