Naslov Utjecaj emocionalnih i racionalnih apela na stav potrošača o marki deterdženta
Naslov (engleski) The influence of emotional and rational appeals on the consumer attitude about brands of detergents
Autor Marija Grđan
Mentor Goran Vlašić (mentor) MBZ: 265372
Član povjerenstva Sunčana Piri Rajh (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Zoran Krupka (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Ekonomski fakultet (Katedra za marketing) Zagreb
Datum i država obrane 2019-09-30, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Marketing
Sažetak Oglašavanje je masovni oblik plaćene komunikacije čiji je cilj informiranje, podsjećanje i poticanje potencijalnog potrošača na određenu akciju. Danas je oglašavanje prisutno u našem svakodnevnom životu i postalo je jedno od najbitnijih komercijalnih aktivnosti koje poduzeće radi jer konkurencija nikad nije bila snažnija. Poduzeća putem oglašavačkih poruka žele potaknuti potrošače na akciju, odnosno stvoriti želju kod potrošača za određenim dobrom. Kako bi oglašavanje bilo uspješno, ono mora imati snažnu poruku, apel. Koji apel može lakše privući pažnju potrošača i stvoriti želju? Prije svega, bitno je poznavati svoje potrošače kako bi znali koji će apeli biti najefektivniji prilikom oglašavanja. Glavna podjela apela je na racionalne i emocionalne apele. Racionalni apeli potječu od tradicionalnih komunikacijskih modela gdje potrošač donosi racionalne i logične odluke na temelju koristi proizvoda ili usluge. Emocionalni apeli ciljaju na psihološke ili socijalne potrebe potrošača, što znači da pokušavaju izazvati pozitivne ili negativne emocije koje bi mogle dovesti do kupnje. Bitno je poznavanje svojih potrošača, njihovih stavova i preferencija, kako bi se koristili ispravni apeli u oglašavanju. Istraživanje u ovom radu prikazuje utjecaj emocionalnih i racionalnih apela na stav potrošača u kategoriji deterdženata. Kategorija deterdženta je dio FMCG industrije i većina potrošača se odlučuje za kupnju određene marke tek u prodavaonici. Ovo istraživanje prikazuje u kojoj mjeri oglasi uopće utječu na izbor marke te u kojoj mjeri utječu ostale stavke, kao cijena ili preporuka. Također, u istraživanju se mjeri utjecaj emocionalnih i racionalnih apela na stav potrošača o određenoj marki deterdženta. Vezano za stav, ako je pozitivan, hoće li to biti dovoljan poticaj da se potrošač odluči upravo za tu određenu marku deterdženta? Ovo istraživanje daje bolji uvid stručnjacima u industriji deterdženata što zapravo utječe na stav potrošača prilikom kupnje deterdženta te koji apeli su učinkovitiji prilikom oglašavanja.
Sažetak (engleski) Advertising is a form of paid communication aimed to inform, remind and encourage a potential consumer to act. Today, advertising is present in our daily lives and has become one of the most important commercial activities of a company because the competition has never been more aggressive. Companies want to persuade consumers to take action through advertising and they want to create desire for certain goods. In order for advertising to be successful, it must have a strong message, appeal. Which appeal can more easily capture consumer attention and create desire? First of all, it is important to know your consumers and then you can know which appeal will be more effective. There are two main appeals, rational and emotional. Rational appeals come from traditional communication models where the consumer makes rational and logical decisions based on the benefits of the products or service. Emotional appeals target the psychological or social needs of consumers, meaning that they try to evoke positive or negative emotions that could lead to purchase. Knowing consumers attitudes and preferences is essential in order to use the right advertising appeal. The research in this paper shows the impact of emotional and rational appeals on consumer attitudes in the detergent industry. The detergent industry is part of the FMCG industry and most consumers decide which brand to buy directly in the store. This research shows how ads influence the choice of brand and the impact of other factors, such as price or recommendation. Also, the study measures the impact of emotional and rational appeals on consumers attitudes about a particular brand of detergent. Even if the attitude towards a brand of detergent is positive, will that be sufficient for the consumer to buy that particular brand? This research gives more insight on what actually affects consumers attitudes when buying detergents and which appeals are more effective when advertising.
Ključne riječi
oglašavanje
apeli
racionalni apeli
emocionalni apeli
stav potrošača
industrija deterdženata
marka deterdženta
Ključne riječi (engleski)
advertising
appeals
rational appeals
emotional appeals
consumer attitude
detergent industry
detergent brand
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:148:324137
Studijski program Naziv: Ekonomija Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ekonomije (mag.oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2019-10-01 06:33:53