Naslov Uloga razvoja digitalnih tehnologija u procesu donošenja odluke o kupovini
Naslov (engleski) The role of digital technology development in purchase decision process
Autor Domagoj Bučić
Mentor Goran Vlašić (mentor) MBZ: 265372
Član povjerenstva Morana Fudurić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Sunčana Piri Rajh (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Ekonomski fakultet (Katedra za marketing) Zagreb
Datum i država obrane 2020-03-02, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Marketing
Sažetak Tema ovog rada je uloga razvoja digitalnih tehnologija u procesu donošenja odluke o kupovini. U današnje vrijeme digitalne tehnologije sve veću ulogu u procesu donošenja odluke o kupovini, a njihov utjecaj na ponašanje potrošača raste iz godine u godinu. Iz tog razloga je cilj ovog rada utvrditi koje digitalne tehnologije potrošači koriste, kako ih koriste te kakav utjecaj one imaju na svaku pojedinu fazu procesa donošenja odluke o kupovini. U radu su definirane sve faze procesa donošenja odluke o kupovini. Uz to istaknuti su svi čimbenici koji utječu na taj proces i definiran je njihov utjecaj na ponašanje potrošača. Osim toga pojmovno su definirane digitalne tehnologije, opisan je njihov povijesni razvoj te je analiziran njihov direktan utjecaj na ponašanje potrošača. Na temelju teoretskog dijela rada provedeno je istraživanje putem anketnog upitnika kako bi se ispitali stavovi ispitanika i saznao utjecaj digitalnih tehnologija na potrošače u svakoj pojedinoj fazi procesa donošenja odluke o kupovini. U istraživanju se pokušalo saznati koje digitalne tehnologije potrošači koriste te kakav utjecaj one imaju na njih prilikom kupovnog procesa. Rezultati istraživanja su pokazali da internet može potaknuti spoznaju potrebe kod potrošača, ali i da potrošači obraćaju pažnju samo na oglase koji su vezani za njihove interese. Za pronalazak dodatnih informacija najčešće koriste web stranice. Također često koriste mogućnosti filtriranja i sortiranja koriste kako bi efikasnije vrednovali alternative, a ocjene, recenzije i komentari postaju važan vrednujući kriterij prema kojem odlučuju koji proizvod kupiti. U pravilu kupuju nekoliko puta godišnje, putem digitalnih platformi i plaćaju karticama, a ako zadovoljstvo proizvodom znatno odstupa od njihovih očekivanja spremni su pisati recenzije i komentare kako bi svoja iskustva podijelili s drugim korisnicima.
Sažetak (engleski) The topic of this thesis is the role of digital technology development in the purchase decision process. Nowadays, digital technologies are playing an increasing role in purchase decision process and their impact on consumer behavior is increasing year by year. For this reason, the purpose of this thesis is to determine what digital technologies consumers use, how they use them and what impact they have on each stage of the purchase decision process. This thesis defines all stages of the purchase decision process. In addition, all the factors that influence this process are highlighted and their impact on consumer behavior is defined. Furthermore, digital technologies are conceptually defined, their historical development is described and their direct impact on consumer behavior is analyzed. Based on the theoretical part of the paper, a survey was conducted to examine respondents' attitudes and find out the impact of digital technologies on consumers at each stage of the purchase decision process. The study sought to find out what digital technologies consumers are using and what impact they have on them during the purchase process. Research results have shown that the internet can stimulate consumer awareness, but also that consumers pay attention only to ads that are relevant to their interests. Consumers mostly use websites to find additional information. Also they often use filtering and sorting options to evaluate alternatives more effectively, and ratings, reviews and comments became an important criteria for evaluation which defines what product to purchase. Consumers mostly buy several times a year, through digital platforms, and pay by card, and if their satisfaction with the product deviates significantly from their expectations, they are ready to write reviews and comments to share their experiences with other users.
Ključne riječi
proces donošenja odluke o kupovini
ponašanje potrošača
digitalne tehnologije
digitalno okruženje
spoznaja potrebe
traženje informacija
vrednovanje alternativa
kupovina
poslijekupovno ponašanje
Ključne riječi (engleski)
purchase decision process
consumer behavior
digital technologies
digital environment
problem recognition
information search
evaluation of alternatives
purchase decision
post - purchase evaluation
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:148:348639
Studijski program Naziv: Poslovna ekonomija Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ekonomije (mag.oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2020-03-03 11:56:44