Sažetak | Kategorizacija hotela i ostalih smještajnih objekata vrši se prema Pravilniku o razvrstavanju,
kategorizaciji i posebnim standardima ugostiteljskih objekata. Katgorizacija hotela u
Hrvatskoj propisana je standardima prema kojima se hoteli kategorziraju s dvije, tri, četiri ili
pet zvjezdica. Postojeći objekti mogu biti kategorizirani s dvije do pet zvjazdica, dok se
novoizgrađeni kategoriziraju sa tri do pet zvjezdica.
U prošlosti su se rezervacije vršile tako što je bilo potrebno kontaktirati turističku agenciju, te
joj dati sve potrebne podatke kao što su mjesto odmora, broj osoba, maksimalna cijena i
slično, te čekati da se turistička agencija javi sa ponudom koju ima, taj je proces rezervacija
mogao potrajati i nekoliko dana. Razvojem internetske tehnologije došlo je i do unapređenja
rezervacijskih sustava. Rezervacije putem telefona, pisma, telefaxa i slično su u većoj mjeri
zamjenile online rezervacije, stoga hoteli sve više unapređuju online rezervacijski sustave, tj.
rezervacije putem Interneta. Na taj način postaju dostupni potencijalnim gostima diljem
svijeta i mogu konkurirati svojim uslugama i cijenama na svjetskom tržištu.
Od izuzetno je velike važnosti da način pristupa, efikasnost i znanje osoblja zaposlenog u
uredu za rezervacije, bude profesionalno jer ti faktori uz priješnje osobno iskustvo gosta s
hotelom, preporuke prijatelja ili rodbine, lokacija hotela, kvaliteta usluge, sadržaji i programi,
opremljenost hotela, te cijenu bitno utječu na odluku gosta. Najvažniji rezultat rezerviranja je
da se gostu dodijeli soba koja će odgovarati njegovim željama i potrebama koje je iskazao
prilikom izvršenja rezervacije, te je vtlo bitno da se na upite za rezervacije odgovara brzo i
točno. |