Sažetak | Internet je nešto bez čega se današnji svijet svakog od nas ne može zamisliti, a pogotovo poslovni jer danas svaki posao traži „online“ pristup. Prije samo nekoliko godina većina ljudi nije bila ni upoznata s pojmom "smartphonea" i mobilnih aplikacija, a danas su mobilni uređaji i internet poslovanje postali toliko multifunkcionalni da se preko njih može obavljati gotov sve; od raznih zabavnih sadržaja pa sve do poslovnih poput transakcija, narudžbi, rezervacija, itd. Sveprisutnost interneta kao takvoga je i glavni pokretač ovog diplomskog rada te samog projekta. Predmet ovog rada je prikazati poslovanje i ustroj start-upa koji razvija platformu za rezervaciju mjesta u restoranima i ostalim ugostiteljskim objektima, a sam cilj i područje istraživanja je utvrditi ekološki značaj i smanjenje utjecaja negativnih čimbenika na okoliš uvođenjem takve aplikacije.
Rad se sastoji od tri osnovna dijela, tj. uvoda, razrade i zaključka. Uvod i zaključak takvi kakvi jesu dok je razrada zamišljena kroz tri spektra; teorijski dio vezan uz elektroničko poslovanje, zatim istraživanje te na kraju primjer samog modela elektroničkog poslovanja u obliku platforme za rezervaciju mjesta i plaćanja u ugostiteljskim objektima ( restorani, kafići, itd.). Kao sam uvod u diplomski rad objašnjena je povezanost odnosno komplementarnost globalne ekonomije i održivog razvoja, tj. opravdana je teza da ekonomija, ekonomski rast i razvoj nisu oprečni održivom razvoju. Ekonomika energije i okoliša ima za cilj uskladiti ekonomski prosperitet i održivi razvoj što znači zadovoljiti potrebe današnjih generacija, a pritom ne ugroziti životnu sredinu i sposobnost budućih naraštaja da zadovolje vlastite potrebe.
S obzirom na umreženost koja je prisutna u svijetu te samo korištenje pametnih telefona i mobilnih aplikacija pogodno je i popularno da se što više toga može i obaviti putem pametnih uređaja i interneta. Rezervacija putem mobilne aplikacije omogućava brži pristup informacijama o dostupnim mjestima, ponudama, akcijama i sličnome što uvelike pojednostavljuje cijeli proces same rezervacije i plaćanja. Cijeli ovaj projekt bi se trebao svoditi na aplikaciju kao proizvod koji bi bio povezan sa restoranima i mjestima koji bi bili u sustavu poslovanja pa bi takav način rada uvelike pomogao pojedincima jer bi jednostavno jednim „klikom“ na pametnom uređaju rezervirali mjesto u restoranu, a samim time bi olakšali i ugostiteljskom objektu. Jednostavnost i preglednost aplikacije te brzina postupka rezerviranja su glavne odrednice za prihvaćanje aplikacije među korisnicima; općepoznato je da je ljudima prihvatljivo sve što olakšava obavljanje svakodnevnih aktivnosti. Ugostitelji bi aplikaciju koristili kao prednost u ponudi i poslovanju u odnosu na konkurenciju te u okviru internet marketinga koji je postao nezaobilazan dio poslovanja tvrtki. Bitno je navesti da objekti koji bi bili u sustavu poslovanja moraju imati određeni ekološki certifikat, tj. bili bi primjer „zelene“ tvrtke te bi vodili brigu o energetskoj učinkovitosti objekta, recikliranju i pravilnom odlaganju materijala odnosno otpada i na kraju ekološki uzgojenim namirnicama, proizvodima koje bi koristili.
Tema tj. prvi cilj istraživanja je bio odrediti ekološki značaj i smanjenje utjecaja negativnih čimbenika na okoliš uvođenjem aplikacije za rezervaciju mjesta i plaćanja u restoranima te ostalim ugostiteljskim objektima. Samo istraživanje provedeno je putem anketnog upitnika gdje su se istražili stavovi i preferencije stanovništva o internet plaćanjima i rezervacijama, te prihvatljivost programa među ugostiteljima. Na temelju tih rezultata će se i odrediti način i pravac u kojem bi se kretao marketing i promidžba mobilne aplikacije. |