Sažetak | Polazeći od pretpostavke, kako su digitalni kanali za distribuciju financijskih usluga u suvremenim
uvjetima (p)ostali svojevrsna nužnost, a ne isključivo prilagodba tržišnim trendovima i zahtjevima.
U diplomskom radu, se istražuje koja su pritom obilježja pripadnika generacije Y, s osobitim
obzirom na ulogu i značaj suvremenih informacijskih tehnologija u socijalnoj svakodnevici
ispitanika te kakve su preferencije generacije Y pri korištenju digitalnih kanala za distribuciju
financijskih usluga. Jednako tako, u radu su s jedne strane u svojevrsni suodnos, stavljeni teorijski
prikazi koncepta financijskih usluga i s druge strane, kanali za njihovu distribuciju, a sve kroz obol
marketinško strateških dosega, za koje je pokazano kako, među ostalim, doprinose vidljivosti
financijskih usluga, dostupnosti sadržaja i odabiru među pripadnicima generacije Y.
S time u vezi, kanalima za distribuciju financijskih usluga pristupano je s obzirom na razlikovanje
u odnosu na tradicionalne kanale jer su raniji teorijski uvidi među industrijama pokazali, kako su
digitalni kanali koji ostvaruju „kontakte“ na suvremenim platformama informacijsko
komunikacijskih tehnologija, u većoj mjeri prisutni u bankarskom sektoru zbog sveobuhvatne
transformacije poslovanja, uvođenjem digitalnih kanala distribucije te stalni zahtjevi korisnika
bankarskih proizvoda i usluga, ukazali i na potrebu involviranja distribucijskih kanala, pri pružanju
financijskih usluga, uz povećanu troškovnu učinkovitost i unaprjeđenje korisničkih iskustava.
Digitalni su kanali distribucije, kao jedan od ključnih segmenata marketinga pri izradi i primjeni
marketinških strategija i planova. Slijedom toga, rezultati istraživanja su, među ostalim, pokazali
kako ispitanici prepoznaju prednosti digitalnih kanala za distribuciju financijskih usluga spram
onih „klasičnih“, a jednostavnost i korisnost prijenosa financijskih usluga, najvažnije su prepoznate
karakteristike digitalnih kanala. |
Sažetak (engleski) | Starting from the assumption that digital channels for the distribution of financial services in
modern conditions have remained a kind of necessity, not only adaptation to market trends and
requirements, quantitative survey method, in the thesis, investigates what are the characteristics of
Generation Y, s especially considering the role and importance of modern information technologies
in the social everyday life of the respondents and what are the preferences of Generation Y when
using digital channels for the distribution of financial services. Likewise, on the one hand, the
paper puts in a kind of correlation, theoretical representations of the concept of financial services
and on the other hand, distribution channels for others, all through a plethora of marketing strategic
achievements, which have been shown to contribute to the visibility of financial services.
availability of content and selection among members of Generation Y.
In this regard, financial services distribution channels have been approached with a view to
differentiation from traditional channels because earlier theoretical insights among industries have
shown that digital channels that make "contacts" on modern information and communication
technology platforms are more present. in the banking sector due to the comprehensive
transformation of business, the introduction of digital distribution channels and the constant
demands of users of banking products and services, pointed to the need to involve distribution
channels in providing financial services, with increased cost efficiency and improved user
experience. Digital distribution channels are one of the key segments of marketing in the
development and implementation of marketing strategies and plans. Consequently, the results of
the research showed, among other things, how respondents recognize the advantages of digital
channels for the distribution of financial services over the "classic" ones, and the simplicity and
usefulness of financial services transmission are the most important recognized characteristics of
digital channels. |