Naslov ČIMBENICI ZRELOSTI DIGITALNIH POSLOVNIH MODELA ZA ČARTER U NAUTIČKOM TURIZMU
Naslov (engleski) DIGITAL BUSINESS MODELS MATURITY FACTORS FOR CHARTER IN NAUTICAL TOURISM
Autor Helena Zentner
Mentor Mario Spremić (mentor) MBZ: 233591
Član povjerenstva Danijela Ferjanić Hodak (predsjednik povjerenstva) MBZ: 299212
Član povjerenstva Mario Spremić (član povjerenstva) MBZ: 233591
Član povjerenstva Daniela Gračan (član povjerenstva) MBZ: 226714
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Ekonomski fakultet (Katedra za informatiku) Zagreb
Datum i država obrane 2020-12-08, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Poslovna informatika
Univerzalna decimalna klasifikacija (UDC ) 334 - Oblici organizacije i suradnje u gospodarstvu
Sažetak Doktorski rad istražuje čimbenike koji utječu na zrelost digitalnih poslovnih modela za čarter u nautičkom turizmu, kao i povezanost između zrelosti digitalnih poslovnih modela i uspješnosti poslovanja. Korištenjem metode prikupljanja podataka putem anketnog upitnika te dodatno i metode analize sadržaja, uz obradu rezultata pomoću modeliranja strukturnih jednadžbi te regresijske analize, ispitan je utjecaj četiri skupine čimbenika. Utvrđeno je da svi promatrani tehnološki, organizacijski i menadžerski čimbenici imaju pozitivan i statistički signifikantan utjecaj na zrelost digitalnih poslovnih modela, dok je od općih čimbenika samo veličina poduzeća bila u pozitivnoj, statistički značajnoj vezi sa zrelošću. Ostali promatrani opći čimbenici, kao što su starost poduzeća, digitalna povijest i lokacija poslovanja, nisu zabilježili statistički značajnu povezanost sa zrelošću digitalnih poslovnih modela, što je dijelom bilo i očekivano. Ispitujući pak međuodnos između zrelosti digitalnih poslovnih modela i uspješnosti poslovanja, utvrđeno je da postoji statistički značajna pozitivna veza između tih konstrukata, a jednako tako je zabilježena i pozitivna, statistički značajna veza između zrelosti digitalnih poslovnih modela i očekivane buduće uspješnosti. Time je istraživački model najvećim dijelom empirijski potvrđen, a pored toga je istraživanje omogućilo i podroban uvid u značajke i vrste digitalnih poslovnih modela u promatranoj djelatnosti, o čemu nije postojala ranija literatura. Štoviše, značajke i vrste digitalnih poslovnih modela za čarter uspoređene su s onima za rezervaciju turističkog smještaja te su identificirane ključne sličnosti i razlike, niz mogućnosti unaprjeđenja, kao i potencijalni trendovi budućeg razvoja.
Sažetak (engleski) The doctoral thesis explores factors influencing digital business models maturity for charter in nautical tourism, as well as the relationship between digital business models maturity and business performance. Using the method of data collection through a survey questionnaire, along with the method of content analysis, with the processing of results using structural equations modeling and regression analysis, the influence of four groups of factors was examined. It was found that all observed technological, organizational and managerial factors have a positive and statistically significant impact on the maturity of digital business models, while of the general factors only the size of the company was in a positive, statistically significant relationship with maturity. Other general factors observed, such as company age, digital history, and business location, did not show a statistically significant correlation with digital business models maturity, which was partly expected. Examining the relationship between digital business models maturity and business performance, it was found that there is a statistically significant positive relationship between these constructs, as well as a positive, statistically significant relationship between digital business models maturity and expected future performance. Thus, the research model was largely empirically confirmed, and in addition, the research provided a detailed insight into the features and types of digital business models in the observed sector, on which there was a lack of previous literature. Moreover, the features and types of digital business models for charter have been compared with those for booking tourist accommodation and key similarities and differences have been identified, as well as a number of opportunities for improvement and potential trends for future development.
Ključne riječi
digitalni poslovni modeli
zrelost digitalnih poslovnih modela
digitalna zrelost
nautički turizam
jahting
čarter plovila
čarter jahti
čarter u nautičkom turizmu
Ključne riječi (engleski)
digital business models
maturity of digital business models
digital maturity
nautical tourism
yachting tourism
boat charter
yacht charter
charter in nautical tourism
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:148:550487
Datum promocije 2020
Studijski program Naziv: Ekonomija i poslovna ekonomija Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: poslijediplomski doktorski Akademski / stručni naziv: doktor/doktorica znanosti, područje društvenih znanosti, polje ekonomija (dr. sc.)
Vrsta resursa Tekst
Opseg 344 stranice (uključujući naslovnice i sadržaj)
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2020-12-09 17:19:05