Naslov Primjena digitalne tehnologije u maloprodaji
Naslov (njemački) Anwendung der digitalen Technologien im Einzelhandel
Autor Krunoslav Kovač
Mentor Mario Spremić (mentor) MBZ: 233591
Član povjerenstva Ivan Strugar (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Blaženka Knežević (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Ekonomski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2021-04-14, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija
Sažetak Ovaj specijalistički poslijediplomski rad pod nazivom „Primjena digitalne tehnologije u maloprodaji“ ima za cilj prikazati mogućnosti ali i opasnosti koje nam pruža suvremena digitalna tehnologija te utjecaj koji ona ima na pojedine gospodarske grane s posebnim naglaskom na maloprodaju. U uvodnom dijelu su definirani predmet istraživanja, cilj istraživanja, metode istraživanja te sadržaj i struktura rada. U drugom dijelu su prikazane digitalne tehnologije koje se koriste u poslovanju, aktualni trendovi te njihov utjecaj na pojedine industrijske grane, mogućnosti primjene digitalnih tehnologija u poslovanju te upravljanje rizicima i opasnostima kod primjene digitalne tehnologije. U trećem dijelu je obrađeno područje maloprodaje odnosno povijesni razvoj i ekonomsko značenje maloprodaje za gospodarstvo RH, Europe i svijeta te koji su trendovi na maloprodajnom tržištu. Četvrti dio se sastoji od spoja drugog i trećeg dijela odnosno utjecaja digitalne tehnologije na maloprodaju, mogućnostima i koristi digitalne tehnologije u maloprodaji te opasnostima i izazovima koji nastaju korištenjem digitalnih tehnologija. U studijama slučaja u petome dijelu su analizirana dva velika internacionalna maloprodajna lanca te se nastojao prikazati utjecaj digitalnih tehnologija na njihovo poslovanje i prikazati trendove koji nas očekuju u budućnosti. S jedne strane se analiziralo jednu relativno „mladu“ kompaniju koja svoje poslovanje u velikoj mjeri zasniva na primjeni digitalnih tehnologija i on-line poslovanju a s druge strane jednu relativno „staru“ i tradicionalnu, ali ipak vrlo uspješnu, kompaniju koja svoje poslovanje uglavnom temelji na tradicionalnom odnosno stacionarnom poslovanju. U završnome dijelu se došlo do zaključka da će na budućnost maloprodaje ipak u znatnoj mjeri utjecati digitalne tehnologije te da će veliki tradicionalni maloprodajni lanci, ukoliko žele dugoročno pozitivno razvijati svoje poslovanje, u velikoj mjeri morati proći „bolan“ proces digitalne transformacije / digitalizacije svoga poslovanja.
Sažetak (engleski) This specialist postgraduate work entitled "Application of digital technology in retail business" aims to show the opportunities and risks provided by modern digital technology and the impact on individual industries with special emphasis on retail business. The introductory part defines the subject of research, the goal of research, research methods and the content and structure of the paper. The second part presents digital technologies used in business, current trends and their impact on individual industries, the possibilities of applying digital technologies in business and the risk management. The third part deals with the historical development and economic significance of retail business for the economy of the Republic of Croatia, Europe and the world. It also shows trends in the retail market. The fourth part consists a combination of the second and the third part, ie the impact of digital technology on retail business, the possibilities and benefits of digital technology in retail and risks and challenges that arise from the use of digital technologies. The case studies in the fifth part shows two large international retail chains, the impact of digital technologies on their business and trends that await us in the future. On the one hand, we analyzed a relatively "young" company that largely bases its business on the application of digital technologies and online business, and on the other hand a relatively "old" and traditional but still very successful company that bases its business mainly on traditional or stationary business. In the final part, it was concluded that the future of retail will be significantly affected by digital technologies and that large traditional retail chains, if they want to develop their business in the long run, will have to go through a "painful" process of digital transformation / digitalization of their business.
Ključne riječi
Digitalna tehnologija
maloprodaja
digitizacija
digitalizacija
digitalna transformacija
digitalna revolucija
Ključne riječi (engleski)
Digital technology
retail
digitization
digitization
digital transformation
digital revolution
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:148:787541
Studijski program Naziv: Poslovno upravljanje - MBA Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: poslijediplomski specijalistički Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a specijalist/specijalistica poslovnog upravljanja-MBA (univ.spec.oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2021-04-16 14:47:26