Naslov Digitalizacija poslovanja u prodaji repromaterijala za izradu namještaja
Naslov (engleski) Digitalization of business in sales of furniture supplements
Autor Branimir Brezovečki
Mentor Božidar Jaković (mentor) MBZ: 286533
Član povjerenstva Katarina Ćurko (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Ivan Strugar (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Ekonomski fakultet (Katedra za informatiku) Zagreb
Datum i država obrane 2021-07-13, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Poslovna informatika
Sažetak Digitalizacija je upotreba digitalnih tehnologija za transformaciju poslovanja. Naravno, nije riječ samo o tehnologiji, već i o tome kako se zaista mijenja način na koji rade (procesi) i načini na koji se ti procesi prilagođavaju da bi unaprijedili poslovanje. Digitalizacija je ušla na velika vrata i velikom brzinom. Transformacija koju donosi postavlja sasvim nova pravila poslovanja te nepovratno mijenja načine poslovanja i industriju. Napredak u tehnologiji i korištenje složenih informacijskih sustava dovelo je poslovanje na sasvim novu razinu. Oslobađanje od nepotrebnih fizičkih dokumenata i prelazak na „paperless“ oblik poslovanja ne predstavlja luksuz, već temelj efikasnog i uspješnog poslovanja u današnjem poslovnom svijetu. Tu se ne misli samo na digitalizaciju poslovanja prema kupcima, već se veliki naglasak stavlja na digitalizaciju iznutra. Bez potpunog istraživanja i usvajanja mobilnog tijeka rada, tvrtke će se suočiti s izazovima kao što su nezadovoljni korisnici, spori procesi, nedostatak pristupa sadržaju i smanjenu mogućnosti zaštite podataka. Ulaganje u digitalizaciju je dugoročno isplativo ulaganje u budućnost.
Poduzeća koja se ne prilagode i ne prihvate digitalizaciju sve će se više boriti s administrativnim i financijskim poteškoćama te će na kraju, jednostavno, nestati s tržišta. Iako se promjene puno teže provode u malim i srednjim poduzećima, one su neophodne. Mijenjanje nečeg uhodanog i rutiniranog, uvijek izaziva odbojnost zaposlenika. Skepticizam prema novom i digitalnom, strah od nemogućnosti savladavanja novih tehnologija te nedostatak IT resursa prepreke su s kojima se svi susreću. Kada je riječ o digitalizaciji poslovanja važno je napomenuti da to nije jednokratna operacija, već, slično implementaciji ERP-a, dugotrajna poslovna strategija i odluka koja temelje treba imati u namjeri managementa tvrtke da zaista pripremi svoje poslovanje i svoju tvrtku za izazove budućnosti, koristeći moderne načine obrade podataka poput Velikih podataka ili pak uvede nove sisteme te načine povezivanja – Internet stvari. Web stranice, mobilne aplikacije i spremanje podatka na Oblak već su i danas neizostavan dio uspješno digitaliziranog poduzeća.
Sažetak (engleski) Digitization is the use of digital technologies to transform a business. Of course, it’s not just about technology, but also about how it really changes the way they work (processes) and the ways those processes adapt to improve business.
Digitization has entered the big door at high speed. The transformation it brings sets completely new business rules and irreversibly changes the ways of doing business and the industry. Advances in technology and the use of complex information systems have taken business to a whole new level. Getting rid of unnecessary physical documents and switching to a "paperless" form of business is not a luxury, but the foundation of efficient and successful business in today's business world. This does not only mean the digitalization of business to customers, but great emphasis is placed on digitalization from within. Without full research and adoption of the mobile workflow, companies will face challenges such as dissatisfied users, slow processes, lack of access to content, and reduced data protection capabilities. Investing in digitalization is a long-term profitable investment in the future. Companies that do not adapt and do not accept digitalization will increasingly struggle with administrative and financial difficulties and will eventually simply disappear from the market.
Although changes are much more difficult to implement in small and medium-sized enterprises, they are very necessary. Changing something well-established and routine always provokes employee repulsion. Skepticism towards the new and digital, fear of not being able to master new technologies and lack of IT resources are obstacles that everyone faces.
When it comes to business digitalization, it is important to note that this is not a one-time operation, but, similar to the implementation of ERP, a long-term business strategy and decision-making that should be based on the company's management to really prepare its business and its company for future challenges, by using different ways of processing data like Big Data or introducing new systems and ways of connecting - the Internet of Things. Websites, mobile applications and data storage on the Cloud are already an indispensable part of a successfully digitized company.
Ključne riječi
digitalna tehnologija
digitalizacija
Veliki podaci
ERP model
novi oblik poslovanja
Internet Stvari
web stranice
mobilne aplikacije
cloud spremanje
dugotrajna poslovna strategija
Ključne riječi (engleski)
digital technology
digitization
Big Data
ERP
advanced technology usage
Internet of Things
website
mobile apps
Cloud Storage
long-term digital strategy
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:148:372742
Studijski program Naziv: Ekonomija Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ekonomije (mag.oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2021-07-26 17:18:20