Naslov Pokret u rehabilitaciji djece s teškoćama u razvoju
Naslov (engleski) Movement in the rehabilitation of children with disabilities
Autor Matea Visković
Mentor Lelia Kiš-Glavaš (mentor)
Član povjerenstva Lelia Kiš-Glavaš (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Natalija Lisak Šegota (član povjerenstva)
Član povjerenstva Jasmina Stošić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2021-09-24, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti
Sažetak Pokret je jedan od osnovnih oblika izražavanja čovjeka, putem kojeg, još kao djeca dolazimo u interakciju s okolinom i kreiramo prilike za stvaranje iskustva. Kako starimo, stječemo nove i nadograđujemo već usvojene motoričke vještine, formiramo motoričke sposobnosti koje su nam bitne za svakodnevno funkcioniranje. Kroz primjenu strukturiranih i ciljanih pokreta možemo djelovati na sva razvojna područja kao što su područje komunikacije, socijalno, kognitivno, te emocionalno područje. U centru ovog rada je upravo područje socijalizacije djece, odnosno utjecaj pokreta na područje razvijanja socijalne kompetencije koja je jedna od osnovnih kompetencija koje su potrebne za uspješno funkcioniranje u svakodnevnom životu. Definirana je kao dio emocionalne inteligencije, a odnosi se na promišljanje i poznavanje vlastitih osjećaja prilikom donošenja odluka. Ona se očituje u empatiji, suradnji, nenasilnom rješavanju problema, poštivanju pravila i sl. (Goelman, 1995., prema Markuš 2010.).
Dijete se sa socijalnim izazovima najviše susreće u predškolskom razdoblju kada se od njega zahtjeva uključivanje u svijet oko sebe i uspostavljanje i održavanje odnosa s drugom djecom. Djeca s teškoćama u razvoju su često zakinuta za iskustvo interakcije s vršnjacima što dovodi do slabije razvijene socijalne kompetencije. Upravo ovom problematikom se bavi i Program rehabilitacije putem pokreta čije je jedno od osnovnih načela poticanje socijalnog kontakta i jačanje socijalne kompetencije. Rehabilitacija putem pokreta, kroz strukturirane i usmjerene motoričke aktivnosti, djeluje ne samo na motorički nego i na razvoj kognitivnih funkcija, socijalnog ponašanja, ali i komunikacije. Preciznije, djeluje na cjelokupan razvoj osobe.
Cilj ovog istraživanja je utvrditi utjecaj Rehabilitacije putem pokreta na usvajanje i unaprjeđenje socijalne kompetencije predškolske djece s teškoćama u razvoju. U tu svrhu provedeno je 14 seansi sa šesteročlanom skupinom predškolske djece kronološke dobi od 4 do pet godina. Prije samog provođenja seansi provedena je procjena socijalne kompetencije djece iz skupine, a ista je provedena i nakon provođenja seansi. Rezultati istraživanja su pokazali pozitivni napredak na pojedinim varijablama, što nam govori da postoji temelj za nastavak provođenja seansi i očekivano daljnje poboljšanje socijalne kompetencije djece s teškoćama u razvoju.
Sažetak (engleski) Movement is one of the main methods of expression than mankind uses. By using this, even as children we get to interact with the environment and the chances are created for creating experience. As people get older, they get new skills and they upgrade the existing ones, but also the formation of the skills that are needed for everyday life are formed. By using certain movements, one should be able to act on any scope such as communication, social behavior, cognitive and emotional scope. The main thesis is the socialization of the children, hence the influence of the motion due to its importance in everyday life. It is defines as a part of emotional intelligence, and it takes part in thinking and understanding your own feelings while making a decision. It shows in the empathy, cooperation, non-violent behavior while dealing with problems, following the rules etc. (Goelman, 1995., according to Markuš, 2010.)
The child encounters the social challenges mostly during the preschool. During this period it is expected to be active in the world around it, to make and keep the relations with other children. Children with disabilities are often withhold for the experience of the interaction with their peers which leads to poorly developed social competence. This problem is being explored by the Programme of rehabilitation with the movement. Their main aim is to encourage the social contact, and recruitment of social competence. Rehabilitation with the movement acts on the recruitment of the cognitive functions, social behavior and communication as well. To conclude, it affects the person's whole process of development.
The aim of the research is to establish the influence of Rehabilitation with the movement on adapting and promoting of social competence of preschool children with disabilities. Fourteen sessions were held with the groups of six members (preschool children aged 4-5). Before and after the sessions there was the assessment of the social competence. The results of the research shows the positive impacts on the children, which shows that there is a foundation for the sessions to still go on. There are also indicators which show that there is possibility of the social competence getting improved.
Ključne riječi
rehabilitacija putem pokreta
socijalna kompetencija
djeca s teškoćama u razvoju
Ključne riječi (engleski)
rehabilitation with movement
social competence
children with disabilities
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:158:891670
Studijski program Naziv: Edukacijska rehabilitacija Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra edukacijske rehabilitacije (mag. rehab. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2022-01-14 08:11:11