Naslov Psihogeni neepileptični napadaji kod osoba s intelektualnim teškoćama i ostalim razvojnim poremećajima
Naslov (engleski) Psychogenic nonepileptic seizures in people with intellectual disability and other developmental disabilities
Autor Marija Sedlar
Mentor Saša Jevtović (mentor)
Mentor Snježana Sekušak-Galešev (sumentor)
Član povjerenstva Saša Jevtović (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Snježana Sekušak-Galešev (član povjerenstva)
Član povjerenstva Tina Runjić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2022-09-28, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti
Sažetak Cilj ovoga diplomskog rada pod nazivom Psihogeni neepileptički napadaji kod osoba s intelektualnim teškoćama i ostalim razvojnim poremećajima je dati pregled znanstvene literature koja govori o psihogenim neepileptičkim napadajima (PNEN-u) te se posebno osvrnuti na osobe s intelektualnim teškoćama i osobe s ostalim razvojnim poremećajima koje predstavljaju značajne, ali vrlo često i zanemarene podskupine bolesnika s dijagnozom psihogenih neepileptičkih napadaja.
U radu će biti obuhvaćene
... Više aktualne spoznaje o samoj definiciji, povijesti, epidemiologiji, etiologiji, kliničkim značajkama, prognostičkim čimbenicima, dijagnozi i važnosti rane dijagnostike te terapijskim intervencijama i liječenju psihogenih neepileptičkih napadaja. Ovaj pregledni rad također će integrirati brojna istraživanja kako bi se dobio što potpuniji uvid u glavne karakteristike PNEN-a te u biopsihosocijalno funkcioniranje bolesnika s intelektualnim teškoćama i ostalim razvojnim poremećajima.
Ispravno postavljena dijagnoza od krucijalne je važnosti za izbor terapijskih intervencija i daljnje liječenje, a brojna istraživanja navode da pri dijagnosticiranju često dolazi do pogreške na način da se simptomi tumače dijagnozom epilepsije (Barišić, 2018). Kod osoba s intelektualnim ili nekim drugim razvojnim teškoćama, simptomi PNEN-a mogu biti pogrešno tumačeni, neprepoznati ili zasjenjeni nekom drugom teškoćom ili organskim uzrokom stoga je dijagnostika psihogenih napadaja često vrlo zahtjevna (Rawlings i sur., 2021). Neispravno postavljena dijagnoza rezultirat će neodgovarajućim liječenjem i mogućim štetnim učincima stoga je nužan multidisciplinarni pristup u dijagnostici i daljnjem liječenju (Miyawaki i sur., 2016). Ovim radom također se želi osvijestiti važnost multidisciplinarnog pristupa jer je nužna suradnja neurologa i psihijatara te po potrebi i nekih drugih stručnjaka kako bi se osiguralo brže postavljanje ispravne dijagnoze i odgovarajuće liječenje.
Usprkos brojnim istraživanjima preostaje još dosta prostora za daljnja istraživanja i napredak na području psihogenih neepileptičkih napadaja. Istraživanja o PNEN-u kod osoba s teškoćama u razvoju nisu zastupljena u velikom opsegu stoga ovaj rad ilustrira važnost istraživanja PNEN-a upravo kod ovih zanemarenih skupina kako bi se svakom pojedincu omogućila ispravna dijagnoza te kako bi se prosjek pogrešno postavljenih dijagnoza sveo na minimum. Sakrij dio sažetka
Sažetak (engleski) The aim of this graduation thesis entitled Psychogenic non-epileptic seizures in people with intellectual disability and other developmental disabilities is to provide an overview of the scientific literature on psychogenic non-epileptic seizures (PNES) and to refer specifically to people with intellectual disability and people with other developmental disabilities who represent significant, but often neglected subgroup of patients diagnosed with psychogenic non- epileptic seizures.
... Više This paper includes current knowledge about definition, history, epidemiology, etiology, clinical featured, prognostic factors, diagnosis and the importance of early diagnosis and interventions and treatment of psychogenic non-epileptic seizures. This review also integrates numerous studies in order to gain complete insight into the main characteristics of PNES and into the biopsychosocial functioning of patients with intellectual disabilities and other developmental disabilities.
A correctly established diagnosis is very important for therapeutic interventions and further treatment, but numerous studies indicate that doctors often make mistakes when diagnosing, in such a way that the symptoms are interpreted as a diagnosis of epilepsy (Barišić, 2018). In people with intellectual or other developmental disabilities, the symptoms of PNES may be misinterpreted, unrecognizes or overshadowed by another disability or organic cause, so the diagnosis of psychogenic seizures is often very demanding (Rawlings et al., 2021). An incorrect diagnosis leads to inappropriate treatment and possible harmful effect so multidisciplinary approach in diagnosis and futher treatment is necessary (Miyawaki et al., 2016). This paper also aims to raise awareness of the importance of a multidisciplinary approach so the cooperation of neurologists and psychiatrists and some other specialists is necessary in order to ensure a faster establishment of the correct diagnosis and appropriate treatment.
Despite numerous research there is still plenty of room for further research and progress in the field of psychogenic non-epileptic seizures. Research on PNES in people with developmental disabilities are not numerous so this paper illustrates the importance of researching PNES in these neglected patients in order to enable each individual to receive a correct diagnosis and to reduce the average of misdiagnoses to a minimum. Sakrij dio sažetka
Ključne riječi
psihogeni neepileptički napadaji
intelektualne teškoće
razvojni poremećaji
kliničke značajke
liječenje
Ključne riječi (engleski)
psychogenic non-epileptic seizures
intellectual disabilities
developmental disabilities
clinical features
treatment
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:158:158185
Studijski program Naziv: Edukacijska rehabilitacija Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra edukacijske rehabilitacije (mag. rehab. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2022-11-02 10:38:13