Naslov Potreba za podrškom udomitelja djece s teškoćama u razvoju Koprivničko-križevačke županije
Naslov (engleski) The perspective of family caregivers on the needs and support in providing care to adults and elderly people with intellectual disabilities
Autor Tena Picek
Mentor Ana Wagner Jakab (mentor)
Mentor Natalija Lisak Šegota (komentor)
Član povjerenstva Ana Wagner Jakab (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Natalija Lisak Šegota (član povjerenstva)
Član povjerenstva Daniela Cvitković (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2024-06-28, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti
Sažetak Cilj ovog istraživanja bio je dobiti uvid u potrebe za podrškom udomitelja djece s teškoćama u razvoju Koprivničko-križevačke županije. U svrhu provođenja ovog istraživanja korišten je kvalitativni pristup prikupljanja podataka. Podaci su prikupljeni metodom fokus grupe. Fokus grupa vođena je prema unaprijed pripremljenim pitanjima koja su u skladu s postavljenim istraživačkim pitanjima. Fokus grupa trajala je dva sata i snimana je pomoću diktafona, uz prethodno dobivenu informiranu suglasnost za sudjelovanje u istraživanju, u skladu s pravilima etičkog postupanja u svrhu zaštite prava i interesa sudionika. U istraživanju je sudjelovalo 6 sudionika. Sudionici su u istraživanje odabrani korištenjem tehnike namjernog uzorkovanja, točnije formiran je namjerni neprobabilistički uzorak. Kriterij za odabir sudionika istraživanja, s obzirom na temu istraživanja, bio je u istraživanje uključiti udomitelje djece s teškoćama u razvoju koji žive na području Koprivničko-križevačke županije. Kao vrsta kvalitativne analize podataka korištena je tematska analiza sadržaja. U nalazima istraživanja definirana su četiri tematska područja s pripadajućim temama i podtemama; izazovi udomitelja djece s teškoćama u razvoju; trenutne potrebe za podrškom udomitelja djece s teškoćama u razvoju; znanja, vještine i resursi koje udomitelji smatraju ključnima za udomiteljstvo djece s teškoćama u razvoju; promišljanja udomitelja u vezi sa formalnim i neformalnim sustavom podrške koji im je trenutno dostupan. Ključni nalazi ovog istraživanja ukazuju na izazove s kojima se suočavaju udomitelji djece s teškoćama u razvoju poput nedostatka informacija, teškoća i popratnih zdravstvenih stanja djece, izazovnih ponašanja, prekida smještaja te raznih specifičnih izazova. Također, istraživanje ukazuje na potrebe udomitelja za boljim informiranjem u vezi sa cjelokupnom skrbi i smještajem djeteta s teškoćama u razvoju, zatim potrebe za većim financijskim sredstvima, kvalitetnijom i specifičnijom obukom udomitelja te za usklađivanjem načina rada i mišljenja različitih sustava. Kao najvažniji i najbolji oblik podrške udomiteljima, pokazao se neformalni sustav podrške kroz razgovore i savjetovanja s drugim udomiteljima i s obitelji te kroz udrugu udomitelja i supervizije.
Sažetak (engleski) The aim of this research was to gain insight into the support needs of foster parents of children with developmental disabilities in the Koprivnica-Križevci County. A qualitative approach to data collection was used for this research. Data were collected through the focus group method. The focus group was guided by pre-prepared questions in accordance with the set research questions. The focus group lasted two hours and was recorded using a dictaphone, with prior informed consent obtained for participation in the research, in accordance with ethical procedures to protect the rights and interests of participants. The research included 6 participants. Participants were selected using purposive sampling technique, specifically forming a purposive non-probabilistic sample. The criterion for selecting research participants, given the topic of the research, was to include foster parents of children with developmental disabilities living in the Koprivnica-Križevci County. The type of qualitative data analysis used was thematic content analysis. The research findings defined four thematic areas with associated themes and subthemes: challenges of foster parents of children with developmental disabilities; current support needs of foster parents of children with developmental disabilities; knowledge, skills, and resources that foster parents consider crucial for fostering children with developmental disabilities; and reflections of foster parents on the formal and informal support systems currently available to them. The key findings of this research indicate challenges faced by foster parents of children with developmental disabilities, such as lack of information, difficulties and accompanying health conditions of the children, challenging behaviors, placement disruptions, and various specific challenges. The research also indicates the foster parents' need for better information regarding the overall care and placement of a child with developmental disabilities, the need for increased financial resources, higher quality and more specific training for foster parents, and the need for alignment of work methods and opinions among different systems. The most important and best form of support for foster parents proved to be the informal support system through conversations and consultations with other foster parents and family, as well as through the foster parent association and supervision.
Ključne riječi
udomitelji djece s teškoćama u razvoju
podrška
Ključne riječi (engleski)
foster parents of children with developmental disabilities
support
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:158:830882
Studijski program Naziv: Edukacijska rehabilitacija Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni magistar/magistra edukacijske rehabilitacije (univ. mag. rehab. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-07-15 11:24:40