Naslov Roditeljska percepcija o značaju pravilnog postupanja kod djece s čimbenicima neurorizika
Naslov (engleski) Parental perception of the importance of baby handling for children with neurodevelopmental risk factors
Autor Sara Svorcina
Mentor Ana Katušić (mentor)
Član povjerenstva Renata Pinjatela (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Ana Katušić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Ana-Marija Bohaček (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2024-09-10, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti
Sažetak Motorički razvoj djeteta započinje prije samog rođenja djeteta. Odlikuje ga progresivni proces stjecanja vještina počevši od jednostavnijih prema složenijima. Djeca koja su izložena određenim čimbenicima rizika tijekom prenatalnog, perinatalnog ili postnatalnog razdoblja zahtijevaju posebnu pažnju i podršku kako bi im se osigurao optimalan motorički razvoj. Ključnu ulogu u ranoj habilitaciji kod djece s čimbenicima neurorizika igra plastičnost dječjeg mozga. Plastičnost mozga je sposobnost mozga da se mijenja i prilagođava pod utjecajem različitih iskustva, osobito u ranoj dječjoj dobi. Kvalitetna stimulacija, iskustva i podrška u tom razdoblju mogu imati dugoročan utjecaj na razvoj dječjeg mozga. Tehnike pravilnog postupanja temelje se na neurorazvojnom Bobath konceptu. Kroz primjenu tehnika pravilnog postupanja s djetetom prilikom podizanja, spuštanja, hranjenja, previjanja, nošenja i presvlačenja, dijete stječe iskustvo pravilnih obrazaca pokreta. Iskustvo pravilnih obrazaca pokreta ključno je u poticanju urednog motoričkog razvoja djeteta. Roditelji djece s čimbenicima neurorizika suočavaju se s nizom izazova u razumijevanju i brizi za svoju djecu. U odgoju djeteta s čimbenicima neurorizika važno je educirati roditelje o tehnikama pravilnog postupanja kako bi poticali razvoj pravilnih pokreta u svakodnevnim situacijama. Razumijevanje i primjena tehnika pravilnog postupanja igraju ključnu ulogu u stvaranju podržavajućeg okruženja za optimalan motorički razvoj djece s čimbenicima neurorizika. Cilj ovog diplomskog rada bio je ispitati roditeljsku percepciju o pravilnom postupanju kod djece s čimbenicima neurorizika. U istraživanju su sudjelovali roditelji djece u dobi od 0 do 3 godine s čimbenicima neurorizika uključeni u program rane razvojne podrške u okviru Dnevnog centra za rehabilitaciju djece i mladeži „Mali dom - Zagreb“. Rezultati su pokazali kako roditelji smatraju tehnike pravilnog postupanja iznimno važnima za razvoj djeteta te ih se trude primjenjivati što više. Dobiveni rezultati ukazuju i na potrebu za poboljšanjem dostupnosti informacija i podrške roditeljima vezano uz tehnike pravilnog postupanja te unaprjeđenje koordinacije među stručnjacima u svrhu poboljšanja kvalitete života djece s čimbenicima neurorizika i njihovih obitelji.
Sažetak (engleski) A child's motor development begins before birth. It is characterized by a progressive process of acquiring skills, starting from simpler ones and progressing to more complex ones. Children exposed to certain risk factors during the prenatal, perinatal, or postnatal periods require special attention and support to ensure optimal motor development. The plasticity of the child's brain plays a key role in the early habilitation of children with neurodevelopmental risk factors. Brain plasticity is the ability of the brain to change and adapt in response to different experiences, particularly in early childhood. Quality stimulation, experiences, and support during this period can have a long-term impact on the development of the child's brain. Baby handling is based on the neurodevelopmental Bobath concept. Through the application of baby handling during activities such as lifting, lowering, carrying, feeding, swaddling, and changing, the child gains experience in proper movement patterns. The experience of proper movement patterns is crucial in promoting proper motor development. Parents of children with neurodevelopmental risk factors face numerous challenges in understanding and caring for their children. In raising a child with neurodevelopmental risk factors, it is important to educate parents about proper baby handling techniques to encourage the development of correct movements in everyday situations. Understanding and applying baby handling plays a key role in creating a supportive environment for the optimal motor development of children with neurodevelopmental risk factors. The aim of the thesis was to examine parental perceptions of baby handling in children with neurodevelopmental risk factors. The research involved parents of children aged 0 to 3 years with neurodevelopmental risk factors who are included in the early development support program within the Day Center for the Rehabilitation of Children and Youth "Mali dom - Zagreb." The results showed that parents consider baby handling extremely important for their child's development and strive to apply them as much as possible. The results indicate the need to improve the availability of information and support for parents regarding baby handling, as well as the need to enhance coordination among experts to improve the quality of life for children with neurodevelopmental risk factors and their families.
Ključne riječi
tehnike pravilnog postupanja
dijete s čimbenicima neurorizika
roditelj
percepcija
Ključne riječi (engleski)
baby handling
child with neurodevelopmental risk factors
parent
perception
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:158:782855
Studijski program Naziv: Edukacijska rehabilitacija Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni magistar/magistra edukacijske rehabilitacije (univ. mag. rehab. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-10-14 07:56:05