Naslov Romantični odnosi mladih s motoričkim poremećajima
Naslov (engleski) Romantic relationships among young people with motor disorders
Autor Paula Rendulić
Mentor Renata Pinjatela (mentor)
Mentor Natalija Lisak Šegota (komentor)
Član povjerenstva Renata Pinjatela (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Renata Martinec (član povjerenstva)
Član povjerenstva Damir Miholić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2024-09-23, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti
Sažetak Romantični odnosi imaju značajnu ulogu u oblikovanju identiteta i izgradnji samopouzdanja. Oni također doprinose razvoju socijalnih vještina i omogućuju učenje regulacije emocija kroz iskustva radosti i frustracije. Kako mladi sazrijevaju, njihovi kriteriji za odabir partnera pomiču se s površinskih osobina prema dubljoj kompatibilnosti i intimnosti. Za mlade s motoričkim poremećajima, ostvarivanje i održavanje romantičnih odnosa jednako je važno kao i za ostatak populacije, no, suočavaju se s dodatnim izazovima na ovom području. U dosadašnjim se istraživanjima malo pažnje posvećuje njihovim romantičnim odnosima, a posebno u istraživanjima u Republici Hrvatskoj. Stoga, cilj je ovog istraživanja pružiti uvid u značajke, prepreke i podršku u ostvarivanju i održavanju romantičnih odnosa mladih s motoričkim poremećajima. U istraživanju je sudjelovalo sedmero mladih osoba s motoričkim poremećajima; dva mladića i pet djevojaka u dobi od 20 do 30 godina. Korištena metoda prikupljanja podataka je polustrukturirani intervju. U obradi podataka korištena je tematska analiza. Rezultati su pružili uvid u različite aspekte koji utječu na ostvarivanje i održavanje romantičnih odnosa. Posebna pažnja posvećena je stavovima prema invaliditetu pri odabiru partnera. Također, ispitano je kako mladi s motoričkim poremećajima provode zajedničko vrijeme sa svojim partnerima te kako samoprihvaćanje i suočavanje s invaliditetom utječu na kvalitetu njihovih veza. Od prepreka u ostvarivanju i održavanju romantičnih odnosa istaknule su se emocionalne prepreke, ograničene društvene prilike i negativne reakcije partnera i okoline, a naglašena je komunikacija kao ključ u prevladavanju navedenih prepreka. Istraživanje je ukazalo na važnost podrške obitelji, prijatelja i stručnih osoba, kao i pružanje prilike mladima s motoričkim poremećajima za podjelom iskustva u romantičnim odnosima.
Sažetak (engleski) Romantic relationships play a significant role in shaping identity and building self-confidence. They also contribute to the development of social skills and allow young people to learn emotional regulation through experiences of joy and frustration. As young people mature, their criteria for choosing partners shift from superficial traits to deeper compatibility and intimacy. For young people with motor disorders, forming and maintaining romantic relationships is just as important as it is for the general population, but they face additional challenges in this area. Previous research has paid little attention to their romantic relationships, particularly in the context of studies conducted in the Republic of Croatia. Therefore, the aim of this research is to provide insight into the characteristics, obstacles, and support involved in the formation and maintenance of romantic relationships among young people with motor disorders. The study involved seven young people with motor disorders, including two young men and five young women, aged 20 to 30 years. The data was collected through semi-structured interviews, and thematic analysis was used to process the data. The results offered insights into various aspects that influence the formation and maintenance of romantic relationships. Special attention was given to attitudes towards disability in partner selection. Additionally, the study examined how young people with motor disorders spend time with their partners and how self-acceptance and coping with their disability affect the quality of their relationships. Emotional barriers, limited social opportunities, and negative reactions from partners and the environment emerged as significant obstacles in forming and maintaining romantic relationships. Communication was emphasized as a key factor in overcoming these obstacles. The research highlighted the importance of support from family, friends, and professionals, as well as providing opportunities for young people with motor disorders to share their experiences in romantic relationships.
Ključne riječi
motorički poremećaji
romantični odnosi
iskustva
prepreke
podrška
Ključne riječi (engleski)
motor disorders
romantic relationships
experiences
barriers
support
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:158:552719
Studijski program Naziv: Edukacijska rehabilitacija Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni magistar/magistra edukacijske rehabilitacije (univ. mag. rehab. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-10-23 11:30:28