Naslov Izgradnja identiteta autističnih osoba u online okruženjima
Naslov (engleski) Autistic identity construction in online spaces
Autor Olja Bošnjak
Mentor Jasmina Stošić (mentor)
Mentor Natalija Lisak Šegota (komentor)
Član povjerenstva Jasmina Stošić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Natalija Lisak Šegota (član povjerenstva)
Član povjerenstva Ana Wagner Jakab (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2024-09-24, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti
Sažetak Identitet se odnosi na naš osjećaj o tome tko smo kao pojedinci i kao članovi društvenih skupina i kako nas drugi percipiraju i etiketiraju. Konstrukcija identiteta složen je i često izazovan proces za autistične osobe. S obzirom na sveprisutnost društvenih mreža koje imaju veliki utjecaj na formiranje mišljenja i stavova važno je sagledati odnos sadržaja o autizmu na online platformama i mišljenja autističnih osoba o utjecaju tog sadržaja na njihov identitet. Uzevši u obzir da je identitet društveno konstruiran važno je sagledati i mišljenje autističnih osoba o utjecaju kontakta s drugim autističnim osobama u online okruženjima na njihov identitet. Dosadašnja istraživanja pokazuju da online platforme mogu biti koristan alat za komunikaciju autističnih osoba, procesiranje informacija i sadržaja i interakciju s drugim autističnim osobama u sigurnim prostorima. Cilj ovog istraživanja je dobivanje uvida u promišljanja autističnih osoba o doprinosu sadržaja o autizmu u online okruženjima, kao i o doprinosu stupanja u kontakt s drugim autističnim osobama koristeći online okruženja na njihovu samopercepciju i ponašanja koja za njih potvrđuju autistični identitet. U istraživanju je sudjelovalo četvero autističnih osoba starijih od 18 godina od kojih su dvoje hrvatske nacionalnosti, a drugo dvoje irske i britanske nacionalnosti. Rezultati istraživanja dobiveni su tematskom analizom polustrukturiranih intervjua provedenih koristeći Zoom. Sudionici opisuju veće razumijevanje i prihvaćanje vlastitih autističnih značajki, veći osjećaj ponosa na svoj autistični identitet i manje učestalo korištenje maskiranja kao posljedice pregledavanja sadržaja o autizmu u online okruženjima. Sudionici također opisuju veći osjećaj razumijevanja vlastitog identiteta, poistovjećivanje s drugima i veću otvorenost oko svog autističnog identiteta kao posljedice kontakta s drugim autističnim osobama koristeći online platforme. Nalazi istraživanja također dublje izvještavaju o navikama sudionika na online platformama, vrstama sadržaja o autizmu s kojim su se susreli u online okruženjima i prirodi stupanja u kontakt s drugim autističnim osobama koristeći online platforme.
Sažetak (engleski) Identity refers to our sense of who we are as individuals, as members of social groups and how others perceive and label us. Identity construction is a complex and often challenging process for autistic people. Considering the ubiquity of online spaces, which have a great influence on the formation of opinions and attitudes, it is important to look at the relationship between content about autism on online platforms and the opinions of autistic people about the impact of this content on their identity. Considering that identity is socially constructed, it is important to research the opinion of autistic people about the impact interaction with other autistic people in online spaces had on their identity. Previous research shows that online platforms can be a useful tool for autistic people to communicate, process information and content, and interact with other autistic people in safe spaces. The aim of this research is to gain insight into the reflections of autistic people on the impact of content about autism in online spaces, as well as the impact of interaction with other autistic people in online spaces on their self-perception and behaviors that affirm their autistic identity. Four autistic persons over the age of 18 participated in the research, two of whom are of Croatian, and the other two are of Irish and British nationality. Research results were obtained using thematic analysis of semi-structured interviews conducted using Zoom. Participants reported a greater understanding and acceptance of their own autistic features, a greater sense of pride in their autistic identity, and a less frequent use of masking as consequences of viewing content about autism in online spaces. Participants also describe a greater sense of understanding of their own identity, relating with others, and being more open about their autistic identity as consequences of interacting with other autistic people using online spaces. Findings of this research also include reports about the participants' habits in online spaces, types of content about autism they encountered in online spaces and the nature of interacting with other autistic people using online spaces.
Ključne riječi
autizam
identitet
online okruženja
Ključne riječi (engleski)
autism
identity
online spaces
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:158:685919
Studijski program Naziv: Edukacijska rehabilitacija Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni magistar/magistra edukacijske rehabilitacije (univ. mag. rehab. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-10-24 07:03:31