Naslov Mogućnosti primjene lutke u radu s djecom
Naslov (engleski) Possibilities of using a doll in work with children
Autor Ena Frković
Mentor Marija Lebedina Manzoni (mentor)
Mentor Snježana Sekušak-Galešev (mentor)
Član povjerenstva Marija Lebedina Manzoni (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Snježana Sekušak-Galešev (član povjerenstva)
Član povjerenstva Ivana Jeđud Borić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2017-07-07, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti
Sažetak Cilj diplomskog rada je stvoriti pregled važnih spoznaja vezanih uz primjenu lutke i lutkarskih sadržaja u radu s djecom. Iako je lutka prepoznata kako važan medij i alat u radu s djecom, ne postoji jasan pregled mogućnosti njezine široke primjene, a posebice je kroz hrvatsku literaturu teže pronaći određene aspekte, poput njezinog terapeutskog učinka i mogućnosti primjene na tom području. Radom se nastoji odgovoriti na pitanja na koje načine lutka može poslužiti kao pomagalo u prevenciji i tretmanu određenih problema u ponašanju, ali i postati sredstvo u promicanju pozitivnog razvoja i stvaranju mentalno zdravih pojedinaca. Pri tome se razmatra njezina široka primjena u mnogim pomagačkim strukama pa tako i u socijalnoj pedagogiji.
Od rođenja, za dijete jednu od ključnih poveznica s vanjskim svijetom predstavlja njegova lutka. U prvim godinama života, ona je asocijacija na siguran dom i majčinu zaštitu te utjeha u nepoznatoj i novoj sredini. Ubrzo postaje glavno sredstvo u samostalnoj igri, ali i s drugom djecom. Kroz predškolsko i školsko razdoblje, lutka može imati mnogobrojne uloge i funkcije te predstavlja nepresušni izvor kreativnosti, a njezina zastupljenost u životu djece ovisi o odgajateljima i učiteljima, koji kroz svoj rad i nastavu mogu uvesti različite lutkarske sadržaje. Lutka u terapeutskom smislu, pruža mogućnost djetetu da nadomjesti osjećaje u odnosu na značajnu osobu s kojom je povezano. Na taj način, lutka pruža fizičku i psihičku sigurnost te omogućuje veće samoizražavanje. Dijete može izraziti agresiju ili ljubav prema lutki, bez straha od kazne ili odbijanja. Ona pruža mogućnost boljeg razumijevanja djeteta, obnavljanje ili izgradnju odnosa s njim, a za samo dijete, potiče toleranciju, emocionalnu inteligenciju i empatiju, razvija bogatije metaforičko razmišljanje i izražavanje te maštu i kreativnost.
Sažetak (engleski) The aim of this thesis is to create an overview of important knowledge related to the application of puppets and puppetry in working with children. Although the puppet is recognized as an important medium and tool in working with children, there is no clear overview of its wide use, especially through the Croatian literature. It is difficult to find certain aspects, such as its therapeutic effects and possible applications in that area. The thesis seeks to answer questions about the ways the puppet can be used as a tool in prevention and treatment of certain behavioral problems, but also to promote the positive development and mental health. In doing so, the thesis considers its wide application in many helper professions including social pedagogy.
From child's birth, its puppet is one of the key link with the outside world. In the first years of life, it is the association of a safe home and mother's protection and comfort in an unfamiliar and new situations. It soon becomes the principal instrument in the solo game, but also with other children. Through pre-school and school period, the puppet can have many roles and functions and is the wellspring of creativity, and their representation in children's lives depends on educators and teachers, who can introduce different puppet facilities. The puppet in a therapeutic sense, provides an opportunity for the child to show feelings in relation to a significant person with whom it associated. In this way, the puppet provides physical and psychological safety and enables greater self-expression. The child can express aggression or love for puppets, without fear of punishment or rejection. It offers the possibility of better understanding the child, renovation or building a relationship with him, and for the child, it encourages tolerance, emotional intelligence and empathy, develops richer metaphorical thinking, expression, imagination and creativity.
Ključne riječi
lutka
lutkarstvo
dijete
Ključne riječi (engleski)
puppet
puppetry
child
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:158:059911
Studijski program Naziv: Socijalna pedagogija Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra socijalne pedagogije (mag. paed. soc.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2018-01-16 13:20:33