Naslov Odnos školskog uspjeha, privrženosti školi i individualnih čimbenika otpornosti adolescenata grada Zagreba
Naslov (engleski) The relation between academic achievement, school commitment and individual resilience factors in adolescents from City of Zagreb
Autor Zrinka Selestrin
Mentor Valentina Kranželić (mentor)
Mentor Martina Ferić (mentor)
Član povjerenstva Valentina Kranželić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Martina Ferić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Miranda Novak (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2017-06-29, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti
Sažetak Temeljni cilj diplomskog rada jest steći uvid u individualnu otpornost učenika srednjih škola iz grada Zagreba te u njihov odnos prema školi. Specifični ciljevi rada su utvrđivanje razlika u individualnoj otpornosti s obzirom na neka njihova demografska obilježja adolescenata (spol i dob) te njihov odnos prema školi (privrženost školi i školski uspjeh).
Istraživanje je provedeno sredinom travnja 2017. godine na prigodnom uzorku od 220 učenika u dvije srednje strukovne škole te jednoj gimnaziji u Gradu Zagrebu. Uzorak se sastojao od 90 učenika iz Škole za Grafiku, dizajn i medijsku produkciju, 41 učenika iz Veterinarske škole i 89 učenika iz Prve gimnazije. Istraživanje je provedeno u okviru pilot projekta «Pozitivan razvoj adolescenata grada Zagreba: analiza stanja» na Odsjeku za poremećaje u ponašanju, Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta. Za potrebe navedenog projekta, izrađen je instrument koji se sastoji od nekoliko različitih skala te od dodatnih pitanja kojima su prikupljeni sociodemografski podaci o sudionicima istraživanja. Za potrebe ovog rada, kako bi se dobili podaci potrebni za ostvarivanje cilja i kako bi se odgovorilo na postavljene probleme od cjelovitog instrumenta uzeti su u obzir: (1) Opći podaci o sudionicima istraživanja (izrađen za potrebe ovog projekta), (2) Upitnik individualne otpornosti (California Healthy Kids Survey, Supplemental Resilience and Youth Development module, 2007) i (3) Skala vezanosti za školu (Roviš i Bezinović, 2011). U istraživanju je korištena metoda ''papir-olovka'', a sudjelovanje u istraživanju je bilo anonimno.
Rezultati su pokazali da su na skali individualne otpornosti sudionici postigli visoki prosječni rezultat, dok su na skali Vezanosti za školu – subskali privrženost školi postigli ispodprosječni rezultat kao i na drugoj subskali predanost izvršavanju školskih obaveza te da nisu relativno
visoko vezani na navedenoj skali. Nadalje, pokazalo se kako ne postoji statistički značajna razlika u individualnoj otpornosti s obzirom na spol sudionika. Također, nije se pokazala ni statistički značajna razlika između individualne otpornosti sudionika s obzirom na dob sudionika. U pogledu korelacija, dobiveni rezultati ukazali su na statistički značajnu pozitivnu povezanost između individualne otpornosti sudionika i školskog uspjeha izraženog ocjenama (r=0,14, p=0,04) te između individualne otpornosti i 2 subskale – privrženost školi (r=0,27, p=0,00) i predanost izvršavanju školskih obaveza (r=0,37, p=0,00).
Sažetak (engleski) The basic aim of this paper is to gain insight into the individual resilience of high school students from the city of Zagreb and their relation with school. Specific objectives of this research are to determine the differences in individual resilience with respect to some demographic characteristics of adolescents (gender and age) and their relation to school (school commitment and school engagement).
The survey was conducted during April 2017 on a sample of 220 students in two secondary vocational high schools and one gymnasium in the city of Zagreb. The sample consisted of 90 students from Graphic School for Media production and Design, 41 students from the Veterinary high school and 89 students from the First Gymnasium. The survey was conducted in the framework of the pilot project "The positive development of adolescents from City of Zagreb: state of the art" in the Department of Behavioural Disorders, on the Faculty of Education and Rehabilitation Sciences. For the purposes of this project, an instrument has been created consisting of several different scales and additional questions which collected socio-demographic data on participants in research. For purposes of this study, in order to gain the information needed to accomplish the objective and in order to answer to the research, out of whole instrument, these questionnaire and scales were taken into account: (1) General information on the research participants (created for the purpose of this project), (2) Questionnaire of Individual Resilience (California Healthy Kids Survey, Supplemental Resilience and Youth Development Modules, 2007) and (3) Scale of Relation with School (Roviš, Bezinović, 2011). The paper-pencil method was used in the research and participation in the research was anonymous, as well as in the line with other relevant ethical principles in the field.
The results showed that on the scale of individual resilience the participants achieved a high average score, while on the Scale of Relation with School – subscale school commitment the participants achieved low average score, as well as on the second subscale – school
engagement which shows they are not relatively high attached on the given scale. Furthermore, there was no statistically significant difference in individual resilience with respect to the gender of the participant. Also, there was no statistically significant difference between the individual resilience of the participants with respect to the age of the participants. In terms of correlations, the obtained results showed a statistically significant positive correlation between individual participants' resilience and school success rates (r=0,14, p=0,04) and between individual resilience and 2 subscales - school commitment (r=0,27, p=0,00) and school engagement (r=0,37, p = 0,00).
Ključne riječi
individualna otpornost
razlika između spola i dobi
školski uspjeh
privrženost školi
predanost izvršavanju školskih obaveza
Ključne riječi (engleski)
individual resilience
gender and age difference
school success
commitment to school
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:158:954582
Studijski program Naziv: Socijalna pedagogija Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra socijalne pedagogije (mag. paed. soc.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2018-04-27 13:13:12