Naslov Prikaz razvoja mentorskog odnosa s djevojkom u riziku
Naslov (engleski) A review of development mentoring relationship with girl in risk
Autor Martina Demeter
Mentor Ivana Jeđud Borić (mentor)
Član povjerenstva Ivana Jeđud Borić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Valentina Kranželić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Josipa Mihić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2017-09-04, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti
Sažetak Mentoriranje kao središnji pojam ovog diplomskog rada predstavlja snažnu emocionalnu interakciju između starije i mlađe osobe. Ono predstavlja odnos u kojem se stariji član koristi povjerenjem, ljubavlju i iskustvom u vođenju mlađeg. Pregledom dostupne literature vidljivo je da postoji potreba za istraživanjem i unaprjeđivanjem ovog područja. Svrha ovog rada je produbiti znanja o mentoriranju mladih osoba u riziku kako bi se unaprijedile smjernice za daljnje provođenje ovog načina rada.
Rad započinje pregledom relevantne literature o mentoriranju, rizičnom ponašanju, mladima u riziku sa specifičnim osvrtom na žensku populaciju, s obzirom da je cijeli rad koncipiran na analizi mentoriranja djevojke u riziku. Drugi dio rada usmjeren je na analizu mentoriranja kroz prikaz same djevojke koja je bila mentorirana, prikaz Centra za pružanje usluga u zajednici Dugave, odnosno Doma za odgoj u kojem je smještena te nakon toga slijede analizirani podatci koji su dobiveni tijekom mentoriranja. Odrastanje djece u suvremenom vremenu popraćeno je brojnim rizičnim faktorima koji utječu na biopsihosocijalni rast i razvoj djece i mladih. Pozitivni odnosi s članovima obitelji i drugim „važnim odraslima“ imaju snažnu osnovu za adekvatan rast i razvoj te ukoliko taj odnos nije prisutan u bližoj okolini, može ga se upotpuniti kroz mentorski odnos. Mentor na taj način pripomaže u rastu i razvoju osobe koju mentorira kroz sadržaje prijateljskog i rodbinskog odnosa, a povremeno i sadržaje profesionalnog odnosa. Cilj rada je prikazati tijek i razvoj mentorskog odnosa s djevojkom u riziku te istražiti i opisati doživljaj iskustva mentoriranja mlade osobe u riziku iz korisničke perspektive i perspektive mentorice. Cjelinu rada zaokružuju specifične smjernice za daljnje unaprjeđenje mentoriranja s djevojkama u riziku.
Rad potvrđuje opravdanost i potrebitost izrade i provedbe mentorskih programa te nudi smjernice za daljnji razvoj mentorskih programa s rizičnom populacijom, posebice s osvrtom na specifične potrebe djevojaka u riziku.
Sažetak (engleski) Mentoring as the central concept of this thesis represents a strong emotional interaction between an older and a younger person. It is a relationship in which the older member uses trust, love and experience to guide the younger one. Reviewing the available literature attested the need for research and improvement in this area. The purpose of this thesis is to expand the cognizance of mentoring young at-risk people in order to improve the guidelines for further implementation of this working method.
The thesis starts with an overview of the relevant literature about mentoring, at-risk behavior, and at-risk youth with the focus on the female population, considering that the whole thesis is based on analysis of mentoring at-risk girls. The second part of the thesis gives a mentoring analysis from the point of view of the mentored girl, as well as an overview of the Services centre in Dugave community, i.e. Institution for education of children and youth, where she has been placed. This is followed by the analysis of the data gathered during the mentoring. Upbringing of children in modern times is accompanied by numerous risk factors which influence the biopsychosocial growth and development of children and youth. Positive relationship with family members and other ''important adults'' sets a strong foundation for adequate growth and development. If that relationship is not present in a child's environment, it can be boosted with a mentoring relationship. That way mentor is helping the growth and development of his mentee through friendly and familial relationship, and at times professional one. The goal of the thesis is to display the course and development of mentoring relationship with an at-risk girl, and to research and describe the experience of mentoring a young at-risk person from the perspective of both the mentee and the mentor. The thesis is rounded off with specific guidelines for further advancement of mentoring at-risk girls.
The thesis confirms it is warranted to create and implement mentoring programs, as well as offering guidelines for the further development of mentoring programs for the at-risk population, with particular focus on the specific needs of at-risk girls.
Ključne riječi
mentoriranje
mladi u riziku
analiza slučaja
Ključne riječi (engleski)
mentoring
at-risk youth
case study
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:158:056767
Studijski program Naziv: Socijalna pedagogija Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra socijalne pedagogije (mag. paed. soc.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2018-04-30 09:12:48