Naslov Slušno procesiranje odraslih osoba koje mucaju
Naslov (engleski) Auditory processing in adults who stutter
Autor Ivana Kores
Mentor Mladen Hedjever (mentor)
Član povjerenstva Mladen Hedjever (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Ana Leko Krhen (član povjerenstva)
Član povjerenstva Ana Bonetti (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2018-06-20, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Logopedija
Sažetak Slušno procesiranje podrazumijeva mehanizme i procese koji omogućavaju aktivno i pasivno zamjećivanje, praćenje, identificiranje i diskriminiranje zvučnih signala te vještine uspješnog lociranja zvuka, diskriminaciju zvukova, slušnu pažnju i pamćenje, usvajanje fonološke svjesnosti, stapanje auditivnih signala te auditivno razumijevanje i interpretaciju slušnih podražaja. Navedene vještine uvelike omogućuju usvajanje komunikacije, jezika i govora u ljudskoj populaciji. S obzirom na navedeno, poteškoće u slušnom procesiranju povezuju se s određenim jezično-govornim teškoćama, a jedna od njih je mucanje. Teorijska osnova tomu je da su potrebni putevi koji dovode do slušnog prepoznavanja i mapiranja glasova, a te se informacije koriste za oblikovanje artikulacijskih pokreta za govornu produkciju. Nadalje, postoje saznanja kako određene tehnike koje se koriste manipulacijom slušne povratne sprege dovode do smanjenja mucanja ili njegovog potpunog uklanjanja, što ide u prilog teorijama da teškoće slušnog procesiranja mogu biti povezane s tim poremećajem. Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi postoje li statistički značajne razlike na Testu za ispitivanje poremećaja slušnog procesiranja (PSP – 1 testu) između 9 odraslih osoba koje mucaju i kontrolne skupine. Nadalje, postoji li razlika u slušnoj obradi s obzirom na lijevo i desno uho kod osoba koje mucaju, te postoji li povezanost između jakosti mucanja i uspješnosti na PSP-1 testu. Rezultati su pokazali kako ispitna skupina ima statistički značajno slabije rezultate na Testu filtriranih riječi, Testu govora u buci i Dihotičkom testu rečenica te da ne postoji statistički značajna povezanost između jakosti mucanja i uspješnosti na PSP-1 testu. Pokazala se statistički značajna razlika u slušnoj obradi između lijevog i desnog uha, no samo na jednom od četiri subtesta (Testu filtriranih riječi) stoga ova različitost nije razmatrana.
Sažetak (engleski) Auditory processing implies mechanisms and processes that enable active and passive observation, tracking, identification and discrimination of acoustic signals, so as the ability to successfully locate and discriminate sounds, listening attention and memory, acquiring phonological awareness, alligation of auditory signals, auditory comprehension and interpretation of acoustic stimuli. These skills greatly enable the development of communication, language and speech in human population. In view of the above, auditory processing related difficulties are associated with certain linguistic-language impairments, one of which is stuttering. Theoretical basis of that assumption is that there are pathways which lead to auditory recognition and voice mapping, and all that leads to gathering information which are used to form articulation movements for speech production. Furthermore, there are certain evidence that techniques which are based on manipulation of auditory feedback lead to a reduction of stuttering behavior, or its complete elimination. That finding supports the theories that lack in auditory processing may be associated with stuttering. The aim of this study was to determine whether there is a statistically significant difference between 9 adults and control groups on the PSP-1 test that examines auditory processing. Second aim was to define whether there is a difference in auditory processing with regard to the left and right ear in adults that stutter. Finally, third aim was to discuss whether there is a link between stuttering severity and performance on the PSP-1 test. The results showed that the test group had significantly lower performance on Filtered-words test, Speech-in-noise-test, and Dihotic-sentence-listening-test and that there isn't statistically significant association between stuttering severity and performance on PSP-1 test. Finally, there was a significant difference in auditory processing between the left and right ear in adults who stutter, but only on one of the four subtests (Test of filtered words), so this difference was not considered.
Ključne riječi
slušno procesiranje
poremećaj slušnog procesiranja
odrasle osobe koje mucaju
PSP-1 test
Ključne riječi (engleski)
auditory processing
auditory processing disorder
adults that stutter
PSP-1 test
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:158:505613
Studijski program Naziv: Logopedija Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra logopedije (mag. logoped.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2018-08-24 08:17:09