Naslov Usporedba rezultata primjene kriterijskog testa i roditeljskog testa probira na rana razvojna odstupanja
Naslov (engleski) Comparison of Criteria Referenced Test Results with Results of Parental Early Development Screening Test
Autor Karla Manzoni
Mentor Ljiljana Pintarić Mlinar (mentor)
Član povjerenstva Ljiljana Pintarić Mlinar (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Zrinjka Stančić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Natalija Lisak (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2018-09-21, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti
Sažetak Devedesetih godina prošlog stoljeća dolazi do velikih otkrića u području razvoja mozga. Naglašava se važnost prvih i ranih iskustava koji utječu na rast i razvoj neuroloških puteva (Kotulak , 1996, prema Shonkoff i Meisels, 2003). Upravo rani probir čini kratki i brzi test provjere dječjeg razvoja, a namijenjen je primjeni na čitavoj populaciji kako bi se pravovremeno otkrila djeca s mogućim odstupanjima u razvoju. Potrebno je uvesti i sustavni rani probir. Djeca u ranoj dobi imaju ogromne
... Više potencijale te njihovo trenutačno stanje ne mora biti odraz svih njegovih kompetencija, tim više ako se upravo otkrio problem. Stjecanje funkcionalnih vještina odvija se kroz velik broj ponavljanja u svakodnevnim situacijama kada se te vještine upotrebljavaju tj. trebamo omogućiti djetetu i stvoriti prilike za uvježbavanje tih vještina u raznim situacijama tijekom jednog „uobičajenog“ dana. Uloga stručnjaka u ranoj intervenciji više nije samo briga o djetetu i njegovim potrebama već je sada on učitelj koji dijeli svoje znanje i vještine s obitelji te im pruža podršku (Lucas i sur., 2010). Roditelji su najčešće ti koji prvi uoče ponašanja koja u manjoj ili većoj mjeri odstupaju od onoga što se očekuje za određenu razvojnu dob. Dosadašnja istraživanja koristila su različite mjerne instrumente kako bi se odredilo koji razvojni stupanj je dijete doseglo i to na područjima: fine motorike, grube motorike, komunikacije, rješavanja problema, socio-emocionalnom području. Međutim istraživanja nisu pokazala perpsektivu roditelja na uočavanje ranih razvojnih odstupanja. Također jedan od nedostaka je nedovoljno stručna podrška koja se nudi roditeljima tijekom ranog razdoblja njihovog djeteta. Za ovo istraživanje koristio se instrument AEPS® za malu djecu i novorođenčad (Bricker i sur., 2007). AEPS® je više od instrumenta procjene, on je sveobuhvatan i povezan sustav koji aktivno uključuje obitelj u cijeli proces, od procjene do intervencije. Drugi instrument je ASQ 60 mj koji je služio svrsi istraživanja, test je ranog probira i koristi se za rani probir razvojnih odstupanja. Cilj ovog istraživanja je, s obzirom na odabir sudionika, ispitati postoje li razlike u rezultatu u pimjeni kriterijskog testa, kojeg je provodio edukacijski rehabilitator te testa probira na rana razvojna odtupanja kojeg su provodili roditelji. Također, pomoću instrumenta ASQ 60 mj, istraživalo se postoji li zabrinutost od strane roditelja na pojedinim razvojnim područjima. Sakrij dio sažetka
Sažetak (engleski) In the 1990s, great discoveries in the field of brain development came in the nineties. It emphasizes the importance of early and early experiences that influence the growth and development of neurological pathways (Kotulak, 1996, according to Shonkoff and Meisels, 2003). Early screening is a short and fast child development test, and is intended for use across the population to detect children with potential developmental disabilities in a timely manner. A systematic early screening is
... Više also required. Early children have enormous potentials and their current state does not have to be a reflection of all his competences, especially if he has just discovered the problem. Acquiring functional skills takes place through a large number of repetitions in everyday situations when these skills are used ie we need to enable a child and create opportunities to train these skills in various situations during a "normal" day. The role of early intervention professionals is no longer just a concern for the child and his needs but is now a teacher sharing his knowledge and skills with the family and supporting them (Lucas et al., 2010). Parents are most often the first to behave behaving less or less than what is expected for a certain developmental age. Previous research has used a variety of measuring instruments to determine which development stage the child has reached in areas such as fine motor, rough motor, communication, problem solving, socio-emotional area. However, research has not shown parental perceptibility to notice early developmental deviations. Also one of the shortcomings is the lack of expert support offered to parents during their early childhood. The AEPS® instrument for young children and newborns was used for this study (Bricker et al., 2007). AEPS® is more than an assessment tool, it is a comprehensive and interconnected system that actively involves family throughout the process, ranging from assessment to intervention. The second instrument is the ASQ 60 months that served the purpose of the research, a test of early screening and used for early screening of developmental deviations. The aim of this study is to examine whether there are differences in the results of a pragmatic criterion test carried out by an educational rehabilitator and a screening test on early developmental disruption by parents. Also, with the ASQ instrument 60 months, there was an investigation of the concerns of parents in certain development areas. Sakrij dio sažetka
Ključne riječi
Ključne riječi: rana razvojna odstupanja
test probira
mjesrni test AEPS
mjerni test ASQ 60 mj
Ključne riječi (engleski)
early developmental defects
test probe
AEPS test
ASQ test 60 months
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:158:628890
Studijski program Naziv: Edukacijska rehabilitacija Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra edukacijske rehabilitacije (mag. rehab. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Zatvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2018-10-23 08:38:08