Naslov Vršnjačko nasilje i povezanost sa školom adolescenata grada Zagreba
Naslov (engleski) Bullying and school attachment among adolescents in the city of Zagreb
Autor Lana Tolarić
Mentor Martina Ferić (mentor)
Mentor Miranda Novak (komentor)
Član povjerenstva Martina Ferić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Josipa Mihić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Ivana Maurović (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2019-05-20, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti
Sažetak Cilj ovog diplomskog rada bio je utvrditi opseg vršnjačkog nasilja u srednjim školama grada Zagreba uključenih u ovo istraživanje te ispitati odnos nasilja s vrstom škole koju učenici pohađaju (gimnazija, četverogodišnji strukovni program, trogodišnji strukovni program) i njihovom privrženosti školi. Navedeno istraživanje provedeno je u razdoblju od listopada do studenog 2017. godine u Zagrebu u sklopu znanstvenog projekta „Pozitivan razvoj adolescenata grada Zagreba: analiza stanja“. Istraživanje je obuhvatilo reprezentativnu populaciju srednjoškolaca iz 25 škola na području grada Zagreba. Ovaj diplomski rad temelji se na izdvojenom prigodnom uzorku iz velikog istraživanja to jest, podacima prikupljenima u četiri zagrebačke srednje škole. Ukupan uzorak čini 719 sudionika: 295 učenika III. gimnazije Zagreb, 176 učenika iz Prirodoslovne škole Vladimira Preloga, 137 učenika iz Geodetske škole te 111 učenika iz Drvodjeljske škole. Dio upitnika vezan za vršnjačko nasilje odnosi se na subskalu od 7 tvrdnji o pojavnosti vršnjačkog nasilja iz CTC upitnika za djecu i mlade (Mihić, Novak i Bašić, 2011). Za ispitivanje privrženosti školi korišten je Upitnik školske privrženosti (Bezinović, Roviš, 2011). Ispitivanje je provedeno korištenjem 17 tvrdnji za koje se pretpostavljalo da ispituju dva ključna faktora: Privrženost školi i Predanost izvršavanju školskih obveza. Rezultati su pokazali da je vršnjačko nasilje prisutno među adolescentima grada Zagreba, a posebice krađa ili oštećenje privatne imovine, sudjelovanje u tučnjavama i potreba za liječničkom pomoći zbog istog te prijetnje ili ozljede oružjem. Kada se radi o povezanosti vršnjačkog nasilja i vrste škole koju učenici pohađaju, istraživanje je pokazalo da postoji značajna razlika između gimnazija i trogodišnjih strukovnih škola u gotovo svim ispitanim česticama, odnosno u njih pet od sedam. Značajne razlike među učenicima privrženim i neprivrženim školi uočene su samo u odnosu na pitanje koliko su često u posljednja četiri tjedna vidjeli zlostavljanje, gdje učenici koji su privrženiji školi značajno rjeđe odgovaraju da barem jednom tjedno vide zlostavljanje u školi, dok oni manje privrženi češće izvještavaju o zlostavljanju.
Sažetak (engleski) The aim of this thesis was to determine the extent of the bullying in the high schools of the City of Zagreb, examine the relationship between bullying and type of school that students are attending (gymnasium, four-year vocational school, three-year vocational school) and their attachment to school. This research was conducted in the period from October to November 2017 in Zagreb, within the framework of the scientific project "Positive development of adolescents in Zagreb: analysis of the situation". The research covered a representative population of high school students from 25 schools in the Zagreb area. This thesis is based on a specific sample from a large-scale research, including data collected in four high schools in Zagreb. The total sample consists of 719 participants: 295 students from III. Gymnasium, 176 students from Vladimir Prelog High School, 137 students from Geodetic School and 111 students from Carpentry School (N=111). Part of the questionnaire related to bullying refers to the subscale of 7 claims about bullying from the CTC questionnaire for Children and Youth (Mihić, Novak and Bašić, 2011). A questionnaire used for testing school attachment was School Attachment Questionnaire (Bezinović, Roviš, 2011). The conducted survey used 17 claims that examined two key factors: Attachment to School and Commitment to Schooling. The results have shown that bullying is present among adolescents of Zagreb, particularly in theft or damage of private property, involvement in fighting and the need for medical assistance due to the fights or threats or injuries to the weapon. Speaking of the relationship between bullying and the type of school that students are attending, the research has shown that there is a significant difference between gymnasium and three-year vocational schools in almost all tested items, ie five out of the seven. Significant differences between attached and unattached students were found just in relation to how often they have seen bullying in the last four weeks, where students who are more attached to school are less likely to report bullying at least once a week, while those who are less attached report bullying more often.
Ključne riječi
vršnjačko nasilje
privrženost školi
adolescenti
Ključne riječi (engleski)
bullying
attachment to school
adolescents
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:158:640519
Studijski program Naziv: Socijalna pedagogija Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra socijalne pedagogije (mag. paed. soc.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2019-06-13 14:08:03