Naslov Procjena kvalitete inkluzije od strane učenika s oštećenjem vida
Naslov (engleski) Assessment of Inclusion Quality by Visually Impaired Students
Autor Barbara Glučina
Mentor Tina Runjić (mentor)
Član povjerenstva Tina Runjić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Ante Bilić-Prcić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Dominik Sikirić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2019-06-14, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti
Sažetak Kako bi se potrebe učenika oštećena vida u redovnom sustavu odgoja i obrazovanja uspješno zadovoljile te kako bi akademska i socijalna iskustva ovih učenika u inkluzivnim uvjetima obrazovanja bila pozitivna, potrebno je uzeti u obzir i perspektivu samih učenika oštećena vida. Naime, uvažavanjem njihovih mišljenja i iskustava moći će se učinkovitije identificirati i savladati prepreke u ostvarivanju kvalitetne obrazovne inkluzije. Cilj ovog rada bio je istražiti postoje li statistički značajne razlike u procjeni učenika oštećena vida o njihovim nastavnicima, edukacijskim rehabilitatorima i vršnjacima, s obzirom na spol učenika i stupanj oštećenja vida (sljepoću i slabovidnost). U istraživanju je sudjelovalo 34 učenika oštećena vida, od kojih 17 učenika i 17 učenica. Također, u uzorku ispitanika bilo je 26 slabovidnih i 8 slijepih učenika. Ispitanici su bili u dobi od 14 do 19 godina. Svi učenici bili su uključeni u redovne osnovne škole u RH, a 20 ispitanika trenutno pohađa srednju školu COO „Vinko Bek“, dok 14 pohađa redovne srednje škole na području RH. Za prikupljanje podataka korišten je upitnik vlastite konstrukcije. Za potrebe ovog diplomskog rada korišteni su dijelovi upitnika Procjena nastavnika, Procjena edukacijskih rehabilitatora i Procjena vršnjaka. Za deskriptivnu analizu rezultata u ovom istraživanju korišten je standardni Statistički paket za društvena istraživanja IBM SPSS 20. Za testiranje razlika između skupina ispitanika korišten je model Robustne diskriminacijske analize, a za utvrđivanje varijabli koje utječu na razliku rezultata korištena je Univarijatna analiza varijance. Rezultati istraživanja pokazali su da postoji statistički značajna razlika u procjeni učenika oštećena vida o njihovim nastavnicima s obzirom na spol i stupanj oštećenja vida; da postoji statistički značajna razlika u procjeni učenika oštećena vida o njihovim edukacijskim rehabilitatorima s obzirom na stupanj oštećenja vida te da postoji statistički značajna razlika u procjeni učenika oštećena vida s obzirom na stupanj oštećenja vida. Nisu pronađene statistički značajne razlike u procjeni učenika oštećena vida o njihovim edukacijskim rehabilitatorima i njihovim vršnjacima s obzirom na spol.
Sažetak (engleski) In order to successfully satisfy the needs of visually impared students included in mainstream education and to ensure that their academic and social mainstream experiences are positive, it is important to consider their perspective. Respecting their opinions and experiences will enable us to efficiently identify and overcome obstacles to high quality educational inclusion. The aim of this paper is to explore wheather there are statistically significant differences in the visually impaired students' assessment of their teachers, special education teachers and their peers, regarding to their gender and deegree of visual impairment (blindness and low vision). This study included 34 visually impaired students, of whom 17 were male and 17 were female students. 26 students in this study had low vision, and 8 were blind. Students aged from 14 to 19 years. All students attended mainstream primary schools. At the moment 20 students are attending secondary school in Centre for Education of Visually Impaired „Vinko Bek“ and 14 students are attending mainstream secondary schools in Croatia. Questionnaire that was used was specifically created for this study. In this paper, 3 parts of the questionnaire were used: Assessment of teachers, Assessment of special education teachers and Assessment of peers. For the descriptive analyses of the results, a standard Statistical package for social sciences IBM SPSS 20 was used. Model of Robust discriminational analyses was used for testing the differences between groups of respondents, and oneway ANOVA was used to identify variables that affect the differences among the results. The results have shown that : there is a statistically significant difference in the visually impaired students' assessment of their teachers, regarding to their gender and degree of their visual impairment; there is a statistically significant difference in the visually impaired students' assessment of their special education teachers regarding to degree of their visual imapirment and also, that there is a statistically significant difference in the visually impaired students' assessment of their peers regarding to degree of their visual impairment. Statistically significant difference wasn't found in the visually impaired students' assessment of their special education teachers and their peers, regarding to their gender.
Ključne riječi
učenici oštećena vida
inkluzija
Ključne riječi (engleski)
visually impaired students
inclusion
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:158:880851
Studijski program Naziv: Edukacijska rehabilitacija Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra edukacijske rehabilitacije (mag. rehab. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2019-06-14 09:54:49