Naslov Poticanje senzorne integracije korištenjem Montessori materijala
Naslov (engleski) How to stimulate sensory integration by using Montessori materials
Autor Jelena Ljubičić
Mentor Rea Fulgosi-Masnjak (mentor)
Član povjerenstva Rea Fulgosi-Masnjak (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Ljiljana Pintarić Mlinar (član povjerenstva)
Član povjerenstva Natalija Lisak (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2019-09-23, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti
Sažetak Ovim istraživanjem će se pokušati proširiti postojeće spoznaje i nadograditi iskustva o perspektivi Montessori pedagogije i primjeni Montessori materijala u poticanju senzorne integracije, obzirom da ne postoje dosadašnje studije ili istraživanja o navedenoj temi.
Cilj ovog istraživanja bio je evaluirati kvantitativne i kvalitativne učinke primjene posebno osmišljenog Individualiziranog programa poticanja senzorne integracije utemeljenog na inicijalnoj procjeni senzorne obrade kod djeteta s poremećajem iz spektra autizma. Izrada i evaluacija programa napravljena je na temelju Sustava za procjenu disfunkcije senzorne integracije (Viola, 2002., prijevod i adaptacija Fulgosi-Masnjak, R., Osmaničević, L. i Lang, M., 2004). Program je uključivao korištenje Montessori materijala kao i pojedinih elemenata Montessori pedagogije te se provodio osam mjeseci u Centru za odgoj i obrazovanje Velika Gorica, nakon čega se provela finalna procjena. Kvantitativnom analizom podataka dobivenih usporedbom inicijalnih i finalnih rezultata, potvrđene su postavljene hipoteze jer je Individualizirani program poticanja senzorne integracije utjecao na poboljšanje osjetne obrade na ciljanim osjetnim područjima. Dobiveni rezultati ukazuju na napredak u osjetnoj obradi proprioceptivnog i auditivnog sustava kao i napredak u razvoju motoričkog planiranja kod djeteta s poremećajem iz spektra autizma. Kvalitativni dio istraživanja proveden je metodom opservacije sa sudjelovanjem putem analize video zapisa i fotografija, dnevnika praćenja istraživača i dnevnika praćenja majke. Ključni nalazi ovog istraživanja ukazuju na doprinos programa kroz prikaz aktivnosti, prepoznavanje napretka i preporuke daljnjeg poticanja na području auditivnog, proprioceptivnog osjetnog sustava i poticanja razvoja motoričkog planiranja. Također, osim doprinosa na navedenim područjima, vidljiv je i napredak na ostalim osjetnim sustavima kao i na području uspostavljanja kontakta, suradnje, poboljšane usmjerenosti na materijale ili aktivnosti time i poboljšanje pažnje i koncentracije, smanjenje nepoželjnih ponašanja.
Sažetak (engleski) This research will attempt to expand existing insight and upgrade experiences of the Montessori pedagogy perspective and the application of Montessori materials in stimulating sensory integration, beacuse there are still no studies or research on this topic.
The aim of this research was to evaluate the quantitative and qualitative effects of the aplication of Individualized program for stimulating sensory integration based on initial anassesment of sensory processing in children with autism spectrum disorder. The programme and the evaluation of the programe was based on the System for assasment of sensory integration dysfunction (Viola, 2002., transation and adaptation Fulgosi-Masnjak, R., Osmaničević, L. i Lang, M., 2004). The programm included the use of Montessori materials as well as some elements of Montessori pedagogy. Program was conducted for eight months at the Center for education „Velika Gorica“, after which a final evaluation was conducted. Quantitative analysis of data obtained by comparing the initial and final results, confirmed the hypothesis that Individualized program for stimulating sensory integration will positively affect on sensory processing in aimed areas. Results that are collected during the programme are showing progress in sensory procesing in proprioceptive and auditory sense as well as advances in the development of motor planning in a child with an autism spectrum disorder. The qualitative part of research was conducted through the participatory observation method through the analysis of videos and photos, analysis of reaserchers' diary and mother's diary that she wrote during the programme.
The key findings of this research indicate the contribution of the program through demonstrating activities, identifying progress and recommendations in the area of the auditory, proprioceptive sensory sistem and encouraging the development of motor planning. In addition, there is also progress in other sensory sistem, as well as in the other areas, progress in collaboration, improved focus on materials or activities, improving attention and concentration, reducing challenging behavior.
Ključne riječi
senzorna integracija
Montessori materijali
poremećaj iz spektra autizma
individualizirani program poticanja senzorne integracije
Ključne riječi (engleski)
sensory integration
Montessory materials
autism spectrum disorder. Individualized program for stimulating sensory integration
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:158:816515
Studijski program Naziv: Edukacijska rehabilitacija Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra edukacijske rehabilitacije (mag. rehab. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2019-10-30 09:05:43