Naslov Suradnja stručnjaka i roditelja djece romske populacije u Međimurskoj županiji
Naslov (engleski) Cooperation between specialists and parents of Roma children in Međimurje County
Autor Lana Agejev
Mentor Anamarija Žic Ralić (mentor)
Član povjerenstva Anamarija Žic Ralić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Daniela Cvitković (član povjerenstva)
Član povjerenstva Ljiljana Pintarić Mlinar (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2020-09-22, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti
Sažetak Cilj ovog rada je dobiti uvid u iskustva stručnjaka u suradnji s roditeljima romske nacionalnosti, ispitati zadovoljstvo stručnjaka takvom suradnjom te utvrditi u kojoj su mjeri upoznati s obilježjima romske kulture. Svrha istraživanja je povezivanje dobivenih rezultata s već postojećim teoretskim spoznajama radi stvaranja znanja koje može pomoći unapređivanju rada stručnjaka kroz usvajanje interkulturalnih kompetencija i educiranje o romskoj kulturi i načinu života, sve s ciljem ostvarivanja
... Više uspješnije suradnje s roditeljima. Informacije dobivene ovim istraživanjem također mogu pomoći u razumijevanju izazova s kojima se stručnjaci svakodnevno susreću u procesu suradnje te osvještavanju potrebe za kvalitetnijim osposobljavanjem stručnjaka za rad u multikulturalnoj zajednici. U istraživanju je sudjelovalo 136 stručnjaka različitih profila koji rade s roditeljima romske nacionalnosti, od čega 32 edukacijska rehabilitatora. Kroz deskriptivni znanstveno-istraživački pristup prikupljeni su podaci koji se tiču zadovoljstva stručnjaka suradnjom s roditeljima romske nacionalnosti, definiranja najvećih prepreka uspješnoj suradnji te upoznatosti stručnjaka s obilježjima kulture, jezika i načina života roditelja s kojima surađuju. Rezultati istraživanja pokazali su da se stručnjaci osjećaju dovoljno kompetentnima za suradnju s romskim roditeljima te da su upoznati s obilježjima romske kulture i načina života, no unatoč tome uglavnom su nezadovoljni takvom suradnjom. Većina ispitanika kao najveću prepreku uspješnoj suradnji na strani roditelja romske nacionalnosti navodi njihovu nezainteresiranost za suradnju, što je indikacija da je ovu skupinu roditelja potrebno dodatno osnažiti i ohrabriti za suradnju ukazujući im na sve pozitivne aspekte uspješne suradnje sa stručnjakom. Najveća percipirana prepreka kod stručnjaka je njihova sklonost odustajanju i prihvaćanju manje povoljnog rješenja kada je roditelj nezainteresiran, što je znak da je i stručnjake potrebno dodatno educirati i ojačati njihove kompetencije za suradnju kako bi uspješnije savladavali prepreke i pružali podršku roditeljima s kojima surađuju. Ovakvi rezultati poticaj su za daljnja istraživanja koja bi dodatno ispitala izazove s kojima se stručnjaci suočavaju u suradnji s roditeljima romske nacionalnosti, sa svrhom kvalitetnijeg osposobljavanja stručnjaka. Sakrij dio sažetka
Sažetak (engleski) The aim of this paper is to gain insight into the experiences of specialists in cooperation with Roma parents, to examine the satisfaction of specialists with such cooperation and to determine the extent to which they are familiar with the characteristics of Roma culture.
The purpose of the research is to connect the obtained results with existing theoretical knowledge in order to create knowledge that can help improve the work of specialists through the acquisition of intercultural
... Više competencies and education about Roma culture and lifestyle, all with the aim of achieving more successful cooperation with parents. The information obtained from this research can also help to understand the challenges that professionals face on a daily basis in the cooperation process and to raise awareness of the need for better training of professionals to work in a multicultural community. The research involved 136 specialists of various profiles working with Roma parents, of which 32 special educational needs experts. Through a descriptive scientific-research approach, data were collected regarding the satisfaction of experts with cooperation with Roma parents, defining the biggest obstacles to successful cooperation and acquaintance of specialists with the characteristics of culture, language and lifestyle of parents with whom they work. The results of the research showed that specialists feel competent enough to cooperate with Roma parents and that they are familiar with the characteristics of Roma culture and way of life, but despite this they are generally dissatisfied with such cooperation.
Most respondents cite the lack of interest in cooperation as the biggest obstacle to successful cooperation on the part of Roma parents, which is an indication that this group of parents needs to be further strengthened and encouraged to cooperate by pointing out all the positive aspects of successful cooperation with professionals. The biggest perceived obstacle for specialists is their tendency to give up and accept a less favorable solution when the parent is uninterested, which is a sign that professionals need to be further educated and strengthened in their cooperation competencies to overcome obstacles and support parents with whom they work. Such results are an incentive for further research that would further examine the challenges faced by specialists in cooperation with Roma parents, with the aim of better training of professionals. Sakrij dio sažetka
Ključne riječi
suradnja
roditelji romske nacionalnosti
prepreke u suradnji
Ključne riječi (engleski)
cooperation
Roma parents
cooperation barriers
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:158:801337
Studijski program Naziv: Edukacijska rehabilitacija Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra edukacijske rehabilitacije (mag. rehab. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Zatvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2020-10-15 13:06:07