Naslov Praćenje procesa kreiranja i implementacije preventivne socijalnopedagoške intervencije u školskom okruženju
Naslov (engleski) Monitoring the process of the development and implementation of a preventive sociopedagogical intervention in a school setting
Autor Katarina Serdar
Mentor Josipa Mihić (mentor)
Mentor Ivana Borić (komentor)
Član povjerenstva Josipa Mihić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Ivana Borić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Miranda Novak (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2020-09-11, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti
Sažetak Cilj istraživačkog rada Praćenje procesa kreiranja i implementacije preventivne socijalnopedagoške intervencije u školskom okruženju bio je prikazati postupak kreiranja i praćenja kvalitete implementacije preventivne socijalnopedagoške intervencije u školskom okruženju. Specifični ciljevi ovog rada bili su utvrditi kvalitetu procesa implementacije promatrane intervencije s obzirom na različite aspekte implementacije te kreirati i opisati preporuke za unapređenje preventivne socijalnopedagoške intervencije sukladno prediktorima učinkovite implementacije.
Za potrebe provedbe istraživanja, odnosno za praćenje procesa implementacije korištene su metode intervjua, opažanja te fokus grupa. Za provedbu preventivnog programa bili su zaduženi autori programa, stručnjaci koji djeluju u udruzi Amazonas, dok su u procesu implementacije sudjelovale učiteljica i stručna suradnica škole.
Rezultati istraživanja upućuju da se kvaliteta procesa implementacije preventivnog programa „Ritam razreda“ razlikuje s obzirom na različite aspekte implementacije. Naime, utvrđeno je kako su jedinstvenost/diferencijacija programa, obuhvat i zainteresiranost korisnika aspekti implementacije koji su zadovoljeni, dok aspekte praćenje skupina uključenih u intervenciju te kontrolnih skupina i prilagodba programa u ovom istraživanju nije bilo moguće procijeniti.
Aspekti dosljednost, doseg i kvaliteta su narušeni s obzirom na učinjene izmjene i odstupanja u strukturi i sadržaju pojedinih radionica. Sukladno prediktorima učinkovite implementacije, utvrđeno je da postoji prostor za poboljšanje preventivnog programa „Ritam razreda“. Slijedom rečenog, kreirane su sljedeće preporuke: učiniti program teorijski i znanstveno utemeljenim, ciljeve utemeljiti na procjeni potreba te voditi računa o usklađenosti ciljeva i aktivnosti, kvalitetnije planirati vrijeme aktivnosti i radionica, osigurati refleksiju nakon središnjih aktivnosti, evaluirati preventivni program, educirati provoditelje za provedbu aktivnosti iz preventivnog programa, osigurati kontinuitet provođenja preventivnog programa, raditi na sveobuhvatnosti preventivnog programa, osigurati poticajnu administrativnu podršku, kreirati priručnik za preventivni program „Ritam razreda“, uzeti u obzir ostale intervencije u sustavu te osigurati stalne konzultacije i vodstvo.
Rezultati ovog istraživačkog rada ukazuju na važnost primjene prediktora za kvalitetnu implementaciju preventivnih programa te pružaju vrijedne informacije za unapređenje programa i njegovo buduće širenje.
Sažetak (engleski) The aim of the research Monitoring the process of the development and implementation of a preventive sociopedagogical intervention in a school setting was to present the process of creating and monitoring the quality of implementation of a preventive sociopedagogical intervention in the school environment. The specific objectives of this paper were to determine the quality of the implementation process of the observed intervention with regard to various aspects of implementation and to create and describe recommendations for improvement of this preventive sociopedagogical intervention in accordance with the predictors of effective implementation.
For the purpose of conducting this research, i.e. for monitoring the implementation process, methods used were interview, observation and focus groups. The authors of the program, experts working in the Amazonas association, were in charge of the implementation of the prevention program, while a teacher and a professional associate of the school participated in the implementation process.
The results of the research indicate that the quality of the implementation process of the preventive program "Ritam razreda“ differs with regard to different aspects of implementation.
Namely, program differentiation, program reach and participant responsiveness of the beneficiaries are the aspects of implementation that are met, while the aspects of monitoring of control/comparison conditions and adaption were not monitored. Aspects of fidelity, dosage and quality were violated with regard to the changes and deviations in the structure and content of individual workshops. In accordance with the predictors of effective implementation, it was determined that there is room for improvement of the preventive program "Ritam razreda".
Consequentially, the following recommendations were created: to make the program theoretically and scientifically based, to base the goals on an assessment of needs and take into account the harmonization of goals and activities, to better plan the time of activities and workshops, to provide reflection after central activities, to evaluate the prevention program, to educate implementers on how to implement activities from the prevention program, ensure a continuous implementation of the prevention program, work on the comprehensiveness of the prevention program, provide incentive administrative support, create a manual for the prevention program "Ritam razreda“, take into account other interventions in the system and provide ongoing consultation and guidance.
The results of this research indicate the importance of applying predictors for the quality implementation of prevention programs and provide valuable information for the improvement of the program and its future expansion.
Ključne riječi
implementacija
praćenje procesa implementacije
škola
prevencija
sociopedagoške intervencije
Ključne riječi (engleski)
implementation
monitoring the implementation process
school
prevention
sociopedagogical interventions
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:158:574405
Studijski program Naziv: Socijalna pedagogija Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra socijalne pedagogije (mag. paed. soc.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2020-10-21 11:39:27