Naslov Spremnost zajednice za preventivno djelovanje : primjer projekta »Prevencija u zajednici«
Naslov (engleski) Community readiness for prevention efforts: the example of the »Community Prevention« project : the example of the »Community Prevention« project
Autor Jozo-Luka Fistrić
Mentor Martina Ferić (mentor)
Član povjerenstva Martina Ferić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Josipa Mihić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Miranda Novak (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2020-09-15, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti
Sažetak Ovaj diplomski rad se nadovezuje na projekt »Prevencija u zajednici«, a cilj istoga je procijeniti spremnost zajednice Grada Jastrebarsko za preventivno djelovanje šest mjeseci nakon završetka spomenutog projekta kako bi se utvrdio pomak između prvotne procjene spremnosti napravljene na početku projekta i druge procjene spremnosti napravljene za potrebe ovog rada, odnosno kako bi se utvrdilo je li došlo do povećanja spremnosti zajednice Grada Jastrebarsko za preventivno djelovanje nakon
... Više završetka projekta.
Istraživanje je teorijski i metodološki bazirano na The Community Readiness Modelu koji prepoznaje 6 dimenzija i 9 stupnjeva spremnosti zajednice za preventivno djelovanje. Kako bi se prikupili potrebni podaci, korištena je metoda fokus grupe s ključnim ljudima u zajednici, u ovom slučaju članovima Vijeća za prevenciju Grada Jastrebarsko. Za obradu prikupljenih podataka korištena je metoda kvalitativne analize, a uz kvalitativne rezultate dobiven je i jedini kvantitativni pokazatelj – stupanj spremnosti svake pojedine dimenzije te sveukupna spremnost zajednice za preventivno djelovanje.
Dobiveni rezultati opisuju zajednicu na 4. stupnju spremnosti za preventivno djelovanje u kojoj građani prepoznaju dio problema u ponašanju djece i mladih, gdje su programi prevencije većinski bazirani na rezultatima procjene potreba te se provodi veliki broj aktivnosti i programa, no sveobuhvatan način planiranja, implementacije i evaluacije istih trenutno izostaje. Kao najveći resurs za preventivno djelovanje prepoznato je međusektorsko umrežavanje stručnjaka koji rade s djecom i mladima, dok je osjećaj stigme vezan uz sudjelovanje u programima prevencije prepoznat kao najveći rizik za sveobuhvatno preventivno djelovanje.
Kada se rezultati usporede s prvotnom procjenom spremnosti zajednice vidljiv je pozitivan pomak na četiri dimenzije spremnosti, dok na jednoj ostaje nepromijenjen, a novo dodana dimenzija koja procjenjuje klimu u zajednici značajno snižava sveukupno procijenjenu spremnost zajednice.
U zaključku rada predložene su aktivnosti za povećanje spremnosti zajednice za preventivno djelovanje, kao i novi preventivni prioritet. Sakrij dio sažetka
Sažetak (engleski) This research thesis adds to the work of the “Community Prevention” project and its aim is to assess the community readiness of the City of Jastrebarsko for prevention efforts six months after the completion of the stated project in order to determine the differences between the initial readiness assessment made at the beginning of the project and the second assessment made for the needs of this thesis. Meaning, the aim is to determine whether an increase is achieved in the community
... Više readiness of the City of Jastrebarsko for preventive efforts after the completion of the project.
The research is theoretically and methodologically grounded in The Community Readiness Model which distinguishes 6 dimensions and 9 degrees of community readiness for preventive efforts. In order to collect the necessary data, a focus group method with key community people was conducted, in this case with the members of the Prevention Council of the City of Jastrebarsko. Qualitative analysis was used to process the collected data, which provided the qualitative results of this research, while the only quantitative indicator was also obtained - the degree of readiness for each individual readiness dimension and the overall community readiness degree for preventive efforts.
Obtained results describe a community at the 4th stage of readiness for prevention efforts, in which its members recognize a portion of the behavioral problems in children and youth, where prevention programs are mostly based on the results of need assessments and where a large number of activities and programs are being provided, but comprehensive planning, implementation and evaluation of such efforts is currently lacking. Cross-sectoral networking of professionals working with children and youth has been identified as the greatest resource for prevention efforts, while a sense of stigma associated with participation in prevention programs has been identified as the greatest risk to comprehensive preventive efforts.
When the results are compared with the initial community readiness assessment, a positive change is seen in four dimensions, while one remains unchanged, and the newly added dimension that assesses the community climate significantly lowers the overall assessed community readiness for prevention efforts.
In the conclusion section of this thesis, activities are proposed for future attempts to increase the community readiness for preventive efforts, as well as a new preventive priority. Sakrij dio sažetka
Ključne riječi
prevencija u zajednici
spremnost zajednice
Community Readinnes Model
kvalitativni pristup
Ključne riječi (engleski)
community-based prevention
community readiness
the Community Readiness Model
qualitative approach
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:158:330220
Studijski program Naziv: Socijalna pedagogija Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra socijalne pedagogije (mag. paed. soc.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Zatvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2020-10-21 12:09:33