Naslov Eholalija kod djece s poremećajem iz spektra autizma
Naslov (engleski) Echolalia in children with Autism Spectrum Disorder
Autor Dora Augustinović
Mentor Jasmina Ivšac Pavliša (mentor)
Član povjerenstva Jasmina Ivšac Pavliša (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Ana Leko Krhen (član povjerenstva)
Član povjerenstva Ana Bonetti (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2020-09-22, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Logopedija
Sažetak Prema američkoj klasifikaciji DSM-5 poremećaj iz spektra autizma (PSA) dijagnosticira se prisustvom perzistentnih deficita u socijalnoj komunikaciji i socijalnim interakcijama te prisustvom ograničenih, repetitivnih obrazaca ponašanja, interesa ili aktivnosti. Prevalencija djece sa PSA-om u posljednjih je desetak godina u stalnom porastu. Podaci Američkog Centra za kontrolu i prevenciju bolesti iz 2012. pokazuju da se jedno od 59 djece prepozna kao dijete sa PSA-om. Među kriterijima za
... Više postavljanje dijagnoze PSA nalazi se i: prisustvo stereotipnih ili repetitivnih motoričkih pokreta, korištenje predmeta ili govora (jednostavne motoričke stereotipije, redanje igrački ili lupanje predmeta, eholalija, idiosinkratičke fraze). Eholalija je oblik verbalne imitacije tj. ponavljanja govora i može biti neposredna i odgođena. Ovim radom napravit će se pregled radova i dobivenih podataka na ovu temu kako bi se sažele dosadašnje spoznaje koje su temelj daljnjim istraživanjima. Analizom dosadašnjih radova i istraživanja zaključeno je kako je količina neposrednih i odgođenih eholalija u govoru djeteta sa PSA-om dosta individualna i ovisi o mnogo čimbenika. U analiziranim istraživanjima (Prizant i Rydell, 1984) u govoru djece sa PSA-om prevladava odgođena ehoalija, iako je teško generalizirati s obzirom na mali broj ispitanika. Komunikacijska funkcija s kojom djeca sa PSA-om najčešće produciraju neposrednu eholaliju jest izmjena uloga. Eholalija se koristi i za mnogo drugih komunikacijskih funkcija (pr. traženje, uvježbavanje, potvrđivanje) te kao sredstvo samoregulacije. Predstavlja put u okviru kojeg se mogu ugraditi strategije za usvajanje funkcionalne komunikacije i jezika. Važno je razumjeti eholaliju kako bi planiranje i provedba intervencije s djetetom sa PSA-om bilo što uspješnije, kako bi se djetetu dalo što više prilika za komunikaciju te kako bi se pravilo educirala okolina i javnost. Sakrij dio sažetka
Sažetak (engleski) According to the American DSM-5 classification, Autism Spectrum Disorder (ASD) is diagnosed if there is persistent deficit in social communication and social interactions with present limitations, repeated processing of behaviors, interests, or activities. The prevalence of children with ASD has been steadily increasing in the last ten years. Data from the U.S. Centers for Disease Control and Prevention since 2012 show that 1 in 59 children is recognized as a child with ASD. The
... Više criteria for diagnosing ASD according to DSM-5 also include the following: display of stereotypical or repetitive motor movements, object use or speech (simple motor stereotypes, arranging toys or pounding objects, echolalia, idiosyncratic phrases).
Echolalia is a form of verbal imitation i.e. repetitions of speech and can be immediate or delayed. This paper will provide an overview of papers and data obtained on this topic in order to summarize the current knowledge that is fundamental to further research. An analysis of previous work and research has concluded that the amount of immediate and delayed echolalia in the speech of a child with ASD is very individual and depends on many factors. In the analized research (Prizant and Rydell, 1984) delayed echoalia predominates in the speech of children, although it is difficult to generalize given the small number of respondents. The communicative function that is mostly produced in immediate echolalia is turn-taking.
Echolalia is also used for many other communication functions (e.g., request, rehearsal, yes-answer) as well as a mean of self-regulation. It represents a path in which we can incorporate strategies that lead to successful language acquisition and functional communication. It is important to get to understand echolalia in order to plan and carry out an intervention with a child with ASD as successfully as possible, to give the child as many opportunities for communication as possible and to correctly educate the public. Sakrij dio sažetka
Ključne riječi
eholalija
neposredna eholalija
odgođena eholalija
poremećaj iz spektra autizma
komunikacijske funkcije
Ključne riječi (engleski)
echolalia
immediate echolalia
delayed echolalia
autism spectrum disorder
communication functions
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:158:621937
Studijski program Naziv: Logopedija Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra logopedije (mag. logoped.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup Datum isteka embarga: 2021-03-22
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2020-10-22 12:26:38