Naslov Svjesnost poslodavaca o disleksiji
Naslov (engleski) Employers' awareness of Dyslexia
Autor Ana Marija Finzir
Mentor Mirjana Lenček (mentor)
Član povjerenstva Jasmina Ivšac Pavliša (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Mirjana Lenček (član povjerenstva)
Član povjerenstva Ana Leko Krhen (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2021-07-05, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Logopedija
Sažetak Disleksija je specifična teškoća učenja koja prvenstveno utječe na vještine uključene u točno i tečno čitanje i pisanje, a njen je utjecaj na pojedinca vidljiv tijekom cijelog života, od najranije dobi, tijekom obrazovanja i u odrasloj dobi. Osobe s disleksijom imaju prilagodbe tijekom školovanja pa je za očekivati da će prilagodbe moći imati i na radnom mjestu. Cilj istraživanja bio je utvrditi znanja i stavove poslodavaca o disleksiji u Republici Hrvatskoj te odrediti utječu li spol, razina obrazovanja i djelatnost u kojoj su zaposleni na ta znanja i stavove. Za potrebe istraživanja oblikovan je upitnik koji je ukupno dobrovoljno ispunilo 205 poslodavaca u dobi od 22 do 65 godina pri čemu 4-ero nije čulo za termin disleksija te njihovi podatci nisu obrađivani. Rezultati istraživanja pokazali su da poslodavci imaju dostatnu razinu znanja o disleksiji iako se radi tek o zadovoljavajućim rezultatima jer su prosječno točno riješili 66,7% tvrdnji koje se odnose na znanja. Od navedenih obilježja disleksije, poslodavci su najmanje uspješno prepoznali teškoće u vremenskom i prostornom snalaženju. Također se pokazalo da tek nešto više od polovice poslodavaca prepoznaje jake strane osoba s disleksijom poput kreativnosti, poduzetničkog duha i dobrih socijalnih vještina. Stavovi poslodavaca na gotovo svim tvrdnjama bili su pozitivni što je u skladu s prethodnim istraživanjima da poslodavci imaju pozitivne stavove prema osobama s teškoćama (Copeland, 2007; Waterhouse, Kimberly, Jonas i Glover, 2010). Razlike nisu nađene između muških i ženskih poslodavaca u stavovima prema osobama s disleksijom. Razlike prema razini obrazovanja pronađene su samo između poslodavaca s nižom i višom razinom obrazovanja. Nisu pronađene razlike u stavovima s obzirom na djelatnosti u kojima su poslodavci zaposleni.
Sažetak (engleski) Dyslexia is a specific learning difficulty that primarily affects the skills involved in accurate and fluent reading and writing, and its impact on the individual is visible throughout life, from an early age, during education, and in adulthood. People with dyslexia have adjustments during school, so it is to be expected that they will be able to make adjustments in the workplace. The aim of the research was to determine the knowledge and attitudes of employers about dyslexia in the Republic of Croatia and to determine whether gender, level of education and the economic sector in which they are employed affect these knowledge and attitudes. For the purposes of the research, a questionnaire was designed that was voluntarily filled out by a total of 205 employers aged 22 to 65, with 4 not hearing about the term dyslexia and their data not being processed. The results of the research showed that employers have a sufficient level of knowledge about dyslexia, although these are only satisfactory results because on average they solved 65.8% of claims related to knowledge. Of these dyslexia, employers were the least successful in recognizing difficulties in time management and spatial awareness. It has also been shown that just over half of employers recognize the strengths of people with dyslexia such as creativity, entrepreneurial spirit and good social skills. Furthermore, employers ’attitudes toward almost all claims were positive which is consistent with previous research that employers have positive attitudes toward people with disabilities (Copeland, 2007; Waterhouse, Kimberly, Jonas & Glover 2010). No differences were found between male and female employers in attitudes toward people with dyslexia. Differences according to the level of education were found only between employers with lower and higher level of education. No differences in attitudes were found with regard to the economic sector in which employers are employed.
Ključne riječi
disleksija
znanja
stavovi
poslodavci
Ključne riječi (engleski)
dyslexia
knowledge
attitudes
employers
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:158:812683
Studijski program Naziv: Logopedija Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra logopedije (mag. logoped.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2021-11-22 12:30:39