Naslov Analiza procesa održavanja programske opreme
Autor Ivana Podnar Žarko
Mentor Branko Mikac (mentor)
Član povjerenstva Ignac Lovrek (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Branko Mikac (član povjerenstva)
Član povjerenstva Antun Carić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Marijan Kunštić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Fakultet elektrotehnike i računarstva (Zavod za telekomunikacije) Zagreb
Datum i država obrane 1999-12-22, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana TEHNIČKE ZNANOSTI Elektrotehnika Telekomunikacije i informatika
Univerzalna decimalna klasifikacija (UDC ) 004 - Računalna znanost i tehnologija. Računalstvo. Obrada podataka
Sažetak Predmet istraživanja magistarskog rada je proces održavanja programske opreme. Proces održavanja je složen, zahtjevan i skup, posebno za telekomunikacijske sustave. Stoga je poboljšanje procesa održavanja od posebne važnosti za programske organizacije.
Zadatak magistarskog rada je analiza procesa održavanja s ciljem njegova poboljšanja. Da bi to bilo moguće, postojeći se programski proces mora objektivno opisati i ocijeniti. Modeliranje, analiza i ocjena postojećeg programskog procesa može ukazati na nedostatke procesa i omogućiti njegovo poboljšanje.
U radu je prezentirana posebna metoda za analizu procesa održavanja. Dizajnirana je s ciljem poboljšanja kvalitete toga procesa te posebno prilagođena njegovim karakteristikama. Metoda se sastoji od sljedećih koraka: modeliranje procesa održavanja, definiranje procesne metrike radi analize i ocjene procesa, skupljanje i obrada mjernih podataka, analiza mjernih podataka pomoću statističkih testova hipoteze, ocjena procesa sa stajališta korisnika, definiranje i odabir konkretnih promjena za poboljšanje procesa te mijenjanje stvarnog procesa održavanja.
Metoda omogućuje objektivnu ocjenu konkretnog procesa jer se temelji se na formalnom procesnom modelu. Procesni se model proširuje metrikom radi kvantitativne analize. Ova analiza ukazuje na nedostatke i kritične točke procesa koje treba mijenjati. Na taj se način proces može poboljšati.
Metoda je verificirana na stvarnom procesu održavanja koji se izvodi unutar jedne telekomunikacijske tvrtke. Metoda omogućuje bolje razumijevanje i dokumentiranje procesa, njegovo nadgledanje, postupno mijenjanje i nadopunjavanje programa metrike te iterativno poboljšanje procesa održavanja. Obzirom na njezin iterativni karakter, metoda bi se trebala bi primjenjivati paralelno s izvođenjem procesa održavanja.
Sažetak (engleski) Software maintenance is a resource-intensive, costly task, performed on complex products. It is especially demanding in large-scale telecommunication systems. The improvement of software maintenance process is of particular interest for software development organizations.
The problem the thesis addresses is the analysis of the software maintenance process that will lead to process improvement. The information gathered during modeling, analysis and evaluation of an existing process can point to process deficiencies enabling thus process improvement.
The thesis presents the method for the analysis and improvement of software maintenance processes. The method enables objective description and evaluation of an existing maintenance process with the goal of identifying process changes that will lead to process improvement. The method comprises the following steps: maintenance process modeling, definition of metrics for process analysis and evaluation, data collection and processing, data analysis based on statistical tests of hypothesis, process evaluation from the customer's perspective, identification of process changes that will lead to process improvement, and introduction of process changes.
The method uses existing techniques for process modeling and analysis taking into consideration technical and organizational process characteristics. Specification and Description Language (SDL) has been employed for process modeling. Hypothesis tests have been applied for the analysis of process data. Special model for process evaluation from the customer's perspective has been defined. Process changes that will lead to process improvement have been investigated applying process simulation.
The method has been applied for modeling, analysis and evaluation of the maintenance process performed in a large telecommunications company. The method enables process understanding, monitoring, gradual extension of an existing metrics program, and iterative process improvement. The method has a cyclic approach and should therefore be performed in parallel with the real maintenance process.
Ključne riječi
Software engineering
proces održavanja programske opreme
modeliranje programskih procesa
metrika programske opreme
ocjena programskih procesa
poboljšanje programskih procesa
Ključne riječi (engleski)
Software engineering
software maintenance process
software process modeling
software metrics
software process evaluation
software process improvement
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:168:335024
Studijski program Naziv: Elektrotehnika Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: poslijediplomski znanstveni (magistarski) Akademski / stručni naziv: Magistar znanosti elektrotehnike (mag. ing. el.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Zatvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2019-04-02 07:13:13