Naslov The Politics of Higher Education and American Academic Fiction 1950-1980
Naslov (hrvatski) Odraz američkog akademskog svijeta u američkoj prozi iz akademskog života 1950–1980
Autor Jadranka Zlomislić
Mentor Myrl Jones (mentor) strani drzavljanin: Nije dostupno
Mentor Borislav Berić (mentor)
Član povjerenstva Sanja Runtić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Sanja Nikčević (član povjerenstva)
Član povjerenstva Myrl Jones (član povjerenstva) strani drzavljanin: Nije dostupno
Član povjerenstva Jolanta W. Wawrzycka (član povjerenstva) strani drzavljanin: Nije dostupno
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku Filozofski fakultet Osijek
Datum i država obrane 2012-05-18, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana HUMANISTIČKE ZNANOSTI Filologija Teorija i povijest književnosti
Univerzalna decimalna klasifikacija (UDC ) 821.111 - Engleska književnost. Književnosti engleskog jezičnog izraza
Predmetni sustav (NSK Kontrolirani rječnik)
Američki akademski roman
Američki roman
1950.-2000.
Novi historizam
Sjedinjene Američke Države
Intelektualni život
20. st.
Sažetak Despite the fact that the American academic novel has been well received by critics
and readers alike, it is still relatively unknown and unexplored within the Croatian context.
This dissertation offers the hypothesis that the academic novels as literary artifacts of their
time are a part of interplay of discourses in higher education, which they both shape and
are shaped by. Its purpose was to locate the discourses of the academic novels within other
contemporaneous nonliterary discursive practices, in order to recover the socio-historical
context of their production.
The analysis was done within the framework of new historical literary criticism
with an emphasis on the historicity of the texts as well as the historical context in which
the works were written. Although the theoretical approach of new historicism has been
previously used mostly in the analyses of works of the earlier literary periods, this thesis
posits the use of new historicism to analyze more recent literary works and thereby open
up new possibilities of literary and historical analysis.
The subject of investigation was the politics of higher education and American
academic fiction as represented in Mary McCarthy’s The Groves of Academe (1952),
Randal Jarrell’s Pictures from an Institution (1954), May Sarton’s A Small Room (1961),
John Williams’ Stoner (1965), Gail Godwin’s The Odd Woman (1974) and Alison Lurie’s
The War Between the Tates (1974). The study comprises the academic novels from the
1950’s to the 1980’s and traces the continuation of the genre through the turn of the century.
In the light of recent trends in Central Europe of nearing western standards in
education, detailed insight into the American educational system, as well as the problems
faced by the American academic community, may contribute to a better understanding of
academic structures as well as advance the implementation of the ongoing transitional and
integration processes. Therefore, the range of possibilities offered by works of this genre
surpasses the literary-theoretical discourse and represents a very valuable source of
experience and knowledge, contributing to the domestic and foreign scholarly exchange.
Sažetak (hrvatski) Iako je američki akademski roman dobro prihvaćen od kritičara i čitatelja, još uvijek
je relativno nepoznat i neistražen u hrvatskim razmjerima. Hipoteza je ove studije da
akademski romani kao književni artefakti svog vremena istodobno oblikuju i odražavaju
splet diskursa visokog obrazovanja u kojima sudjeluju. Stoga je njezin glavni cilj locirati
diskurs akademskih romana kroz neknjiževne diskurse njihova razdoblja kako bi se došlo
do novih saznanja o društveno-povijesnom kontekstu njihova nastanka.
Pri analizi je korišten književno-teorijski pristup novog historizma koji naglašava
povijesnost tekstova kao i značaj povijesnog konteksta u kojemu su djela nastala. Premda
je dosad pristup novog historizma uglavnom korišten samo za analizu djela iz starijih
književnih razdoblja, ovaj rad želi ukazati na primjenjivost ove metode pri čitanju
akademske proze, čime se otvaraju nove mogućnosti proučavanja suvremene književnosti.
Propitujući odraz američkog društva i akademskog svijeta u američkoj prozi iz
akademskog života, rad se usredotočuje na romane nastale od 1950. do 1980. - The Groves
of Academe (1952.) Mary McCarthy, Pictures from an Institution (1954.) Randala Jarrella,
A Small Room (1961.) May Sarton, Stoner (1965.) Johna Williamsa, The Odd Woman
(1974.) Gail Godwin i The War Between the Tates (1974.) Alison Lurie - te potom razmatra
kontinuitet žanra na prijelazu stoljeća.
U svijetlu suvremenog trenda približavanja Hrvatske Zapadnim obrazovnim
standardima, detaljniji uvid u američki obrazovni sustav, kao i promjene s kojima se
suočava akademska zajednica, može pridonijeti boljem razumijevanju akademskih
struktura i pospješiti započete tranzicijsko-integracijske procese. Prema tome, raspon
mogućnosti koji nude djela ovog žanra nadilazi čisto teorijsko-književni diskurs, i
predstavlja važan izvor iskustva i znanja te doprinos unutar- i međukulturalnoj znanstvenoj
razmjeni.
Ključne riječi
American academic fiction
new historicism
cultural artifact
satire
discourse
Ključne riječi (hrvatski)
američka proza iz akademskog života
novi historizam
književni artefakti
satira
diskurs
Jezik engleski
URN:NBN urn:nbn:hr:142:546799
Studijski program Naziv: Književnost i kulturni identitet Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: poslijediplomski doktorski Akademski / stručni naziv: doktor/doktorica znanosti, područje humanističkih znanosti, polje filologija (dr. sc.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2017-05-30 08:59:50