Sažetak | U posljednje vrijeme o nasilju se sve više govori u medijima, a njegovom se prevencijom bave mnoge službe i stručnjaci. Nasilničko ponašanje manifestira se kao izravno, tjelesno i neizravno, psihičko nasilje, a odnosi se na tjelesno i moralno narušavanje integriteta ljudi, ali i drugih živih bića. Susrećemo ga u obitelji, školi, medijima, politici i slično, a svakidašnjem nasilju, na izravan ili neizravan način, najviše su izloženi mladi. Upravo za vrijeme mladosti karakterističan je proces socijalizacije, odnosno usvajanja i učenja kulture društva u kojemu mlada osoba živi. Ta je životna faza od presudne važnosti za formiranje ličnosti mlade osobe, jer se upravo tijekom nje najviše usvajaju vrijednosti i društvene norme. Porast nasilnog i agresivnog ponašanja kod mladih zahtijeva iscrpnu analizu tog problema, kako bi odgojne mjere dale dobre rezultate. Cilj ovoga rada je jasno definiranje i pobliže upoznavanje različitih pedagoških spoznaja o vršnjačkom nasilju i načinu njegova rješavanja. Osobito nas zanima populacija studenata i njihov način rješavanja sukoba jer je ta mladež, za razliku od osnovnoškolske i srednjoškolske, nije bila predmet propitivanja. U radu se najprije daju opće definicije nasilja među mladima, karakteristike tog nasilja te posebna obilježja nasilnika i žrtve. Nakon općeg dijela, rad se fokusira na strategije sučeljavanja koje studenti koriste kada su u sukobu i njihovu interpretaciju. |