Sažetak | Rad prikazuje razlike, sličnosti i specifičnosti obrazovnih sustava u odabranim razvijenim zemljama svijeta: Australija, Finska, Indija, Izrael, Japan, Kanada, Kina, Rusija i Sjedinjene Američke Države. U teorijskom dijelu rada analizirane su slijedeće karakteristike odabranih zemalja: broj stanovnika, religijsko opredjeljenje, političko uređenje, službeni jezik, gospodarstvo, ekonomija, a uz analizu ovih karakteristika posebna pozornost pridaje se analizi osnovnog i srednjeg obrazovanja kako bi se dobila šira slika cjelokupnog obrazovnog sustava promatranih zemalja te kako bi se bolje shvatio visokoškolski sustav. U metodološkom dijelu postavljena su istraživačka pitanja i elementi koji će poslužiti za analizu visokoškolskih sustava unutar promatranih zemalja. Analizirani elementi su struktura studija, uvjeti i troškovi upisa te studentski zajmovi. Istraživački dio donosi pregled svih elemenata koji su cilj istraživanja. Komparativnom analizom odgovorilo se na istraživačka pitanja, a zaključni dio je pokazao da veće razlike postoje u troškovima upisa i studentskim zajmovima, dok su razlike u strukturi studija i uvjetima upisa manje. Rad će istaknuti specifičnosti koje krase svaki od odabranih obrazovnih sustava. |