Sažetak | U ovome radu govori se o povezivanju filma s nastavnim sadržajima predmetnih područja književnosti, hrvatskoga jezika i jezičnoga izražavanja unutar nastavnog predmeta Hrvatski jezik. Na početku se objašnjava potreba za odgojem za medije i medijskim obrazovanjem koji su temelj uspješne nastave filma, ili bilo kojega drugoga medija. Prikazuje se nastava filma prema dvama različitim programima: starom programu i novom kurikulumu. Prema starom programu, film se u osnovnoškolskom obrazovanju proučava unutar predmetnog područja medijska kultura, dok se u srednjoškolskom obrazovanju medijska kultura, pa samim time i film, nalaze u izbornom programu1 . U novom nacionalnom kurikulumu nastavnoga predmeta Hrvatski jezik iz 2019. godine nastava se ostvaruje unutar tri međusobno povezana predmetna područja: hrvatski jezik i komunikacija, književnost i stvaralaštvo, kultura i mediji, a film se nalazi unutar predmetnoga područja kultura i mediji. Donose se prikazi filma unutar medijske kulture i kulture i medija, a zatim se prikazuju načini uključivanja filma u nastavu književnosti, hrvatskoga jezika i jezičnoga izražavanja. Metodika nastave filma, znanstvena disciplina koja proučava zakonitosti filmskoga odgoja i obrazovanja, obiluje teorijskim aspektima, a u središnjem se dijelu ovoga rada prikazuju i opisuju oni aspekti relevantni za uspješno povezivanje nastavnih sadržaja u nastavnome procesu. Za ovaj su diplomski rad korišteni različiti stručni izvori, ali oni koji se najviše spominju i koriste u ovome radu jesu Težakova Metodika nastave filma i Rosandićeva Metodika književnoga odgoja, u kojima se najdetaljnije opisuju film u nastavi i metodički aspekti važni za ostvarivanje uspješne nastave filma. Za prikaz filmskih nastavnih sadržaja i nastavnih sadržaja drugih predmetnih područja korišteni su Nastavni plan i program za osnovne škole (2006.) i Nastavni plan i program za gimnazije (1994.) budući da se novi kurikulum još ne primjenjuje u svim razredima osnovne i srednje škole2 . Zaključno se donose prijedlozi povezivanja filma s nastavnim sadržajima književnosti, hrvatskoga jezika i jezičnoga izražavanja, koji pridonose ostvarivanju uspješne nastave filma. |