Sažetak | Cilj je i svrha ovoga rada pružiti uvid u proces cjeloživotnog učenja za vrijeme novog, informacijskog doba. Informacijsko doba donijelo je prekretnicu u svim segmentima ljudskog života, a informacija je zasigurno jedan od glavnih elemenata razvoja u obrazovanju, kulturi, gospodarstvu i politici. Osim toga, društvo je, u posljednja dva desetljeća, uvelike promijenilo način na koji se pojedinac priprema za tržište rada te sam način obavljanja poslova i zadataka. Za to je zaslužna informacijska tehnologija koja se kroz posljednjih nekoliko godina intenzivno počela prožimati kroz gotovo sve sektore poslovanja te je i sama zaslužna za stvaranje informacijskog doba. Kompjuterizacija i informatizacija društva potaknule su drastične promjene u obrazovanju kako mlađe, tako i odrasle populacije. Neprekidnim napredovanjem informacijskih tehnologija, promijenili su se načini putem kojih društvo dolazi do informacija te se dodatno proširila i potreba za usvajanjem novih informacija i znanja. To je ujedno dovelo do jednog novog vida ili koncepta učenja – cjeloživotnog učenja. Cjeloživotno učenje postalo je jedno od najbitnijih elemenata za ulazak u društvo znanja. Ovakvo učenje podrazumijeva stjecanje svih vrsta znanja, kvalifikacija ili sposobnosti tijekom cijelog života. Potrebu za usavršavanjem i kontinuiranim stjecanjem znanja osjetili su knjižničari i informacijski stručnjaci koji se, kontinuiranim stručnim usavršavanjem, nastoje prilagoditi novim oblicima znanja. Budući da knjižničari i informacijski stručnjaci igraju bitnu ulogu u obrazovanju pojedinca, vrlo je važno da su upućeni u novi koncept učenja. U radu su navedeni glavni oblici cjeloživotnog učenja, a posebno su istaknuti online tečajevi za knjižničare. Otkrivajući neučinkovitost tradicionalnog obrazovnog sustava, obrazovni materijal postaje teži i njegov opseg se širi. Tako, stvorila se veća potreba za stvaranjem inovativnih tehnologija. U ovom radu, naglasak je na istraživanju koncepta cjeloživotnog učenja u novom, informacijskom dobu za čije je stvaranje zaslužna pojava informacijsko-komunikacijskih tehnologija. |