Naslov Darovita djeca
Naslov (engleski) Gifted children
Autor Ivana Mišić
Mentor Daniela Šincek (mentor)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku Filozofski fakultet (Odsjek za psihologiju) Osijek
Datum i država obrane 2015-09-16, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Psihologija Razvojna psihologija
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Psihologija školska psihologija i psihologija obrazovanja
Sažetak Darovitost čini interakcija osnovnih skupina osobina: natprosječnih općih ili specifičnih sposobnosti, osobina ličnosti i visokog stupnja kreativnosti. Ovisno o različitim gledištima, postoje različite definicje ovog pojma, a danas je najprihvaćenija definicija darovitosti orijentirana na postignuće. Utvrđivanje darovitosti složen je proces koji započinje uočavanjem,odnosno prepoznavanjem znakova u ponašanju te analizom uradaka djeteta. To je standardizirani i kontinuiran proces koji obuhvaća svu djecu na svim dobnim razinama cjelokupnog odgojno-obrazovnog procesa. Nakon prepoznavanja znakova darovitosti, okolina bi se trebala intenzivnije baviti djetetom- sustavno i planirano obogaćivati djetetova iskustva te organizirati sve složenije situacije u skladu sa sve većim mogućnostima djeteta, a to sve ovisi o angažiranosti roditelja. Roditelji bi trebali imati vrlo prilagodljiv stil i uspostaviti kvalitetne emocionalne veze s djetetom. Vrlo je važno imati uvid i u zablude na koje treba obratiti pažnju pri prepoznavanju darovitih. Prepoznavanje darovitosti kod djece i usmjeravanje njihovih sposobnosti, osim za roditelje, veliki je izazov za mnoge učitelje. Učitelje je potrebno dodatno educirati o ovom fenomenu kako bi se osigurala djetetova dobrobit i u školskom okruženju. Darovita djeca zahtjevaju prilagođene odgojno-obrazovne pristupe i programe. Prosječan školski program obično im je nezanimljiv, a mogu pokazivati i znakove poremećaja u ponašanju, kao i otežane socijalizacije. Osim toga, ističu se radoznalosti, perfekcionizmu, samokritičnosti, postavljanju visokih ciljeva i lošem podnošenju strogih okvira.
Sažetak (engleski) Giftedness is consisted of an interaction among three basic clusters of traits: above-average general or specific abilities, personality traits and a high degree of creativity. Depending on the different viewes, there are various definitions of giftedness, and today is the most widely accepted definition of giftedness focused on achievement. Identifying giftedness is a complex process that begins with the detection or identifying signs in the behavior and analyzing child works. It is a standardized and continuous process that involves all children at all age levels of the entire educational process. After recognizing signs of giftedness, environment should be dealing with child more intensely - systematic and planned enriching the child's experiences and organize increasingly complex situation in line with the increasing possibilities of a child, and it all depends on the parents involvement. Parents should have a flexible parenting style and quality to establish an emotional connection with a child. It is very important to have insight into the misconceptions and pay attention when identifying gifted. Recognizing the children's ability and directing their talent, is a major challenge, not only for parents but also for many teachers. Teachers need further education about this phenomenon in order to ensure the child's well-being in the school environment. Gifted children require adapted educational approaches and programs. The average school curriculum is usually uninteresting to them, and they may show signs of behavioral disorders, as well as difficulties in socialization. In addition, gifted children stand out of curiosity, perfectionism, self-criticism, setting high goals and poorly tolerating strict framework.
Ključne riječi
darovitost
prepoznavanje i identificiranje darovite djece
školovanje darovite djece
odnos darovite djece i obitelji
problemi darovite djece
Ključne riječi (engleski)
giftedness
recognizing and identifying giftedness
education of gifted children
relationship between gifted children and their families
the problems of gifted children
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:142:456368
Studijski program Naziv: Psihologija Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) psihologije (univ. bacc. psych.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2015-11-13 10:46:01