Sažetak | U ovom završnom radu predstavljen je detaljan pregled nekih od glavnih odrednica školske klime te njihov utjecaj na uspjeh u obrazovanju. Osim toga, predstavljeni su neki od temeljnih prijedloga o optimizaciji školske klime te pruženi konkretni dokazi na koji način ista može utjecati na uspjeh u obrazovanju. Prije svega, jedna od temeljnih odrednica školske klime jesu ravnatelji škole, čija je glavna uloga uspostavljanje ispravnih odnosa između učenika, učitelja te učenika i učitelja. Kao drugu najvažniju odrednicu školske klime u ovom radu promatralo se učitelje, čiji se glavni doprinosi odnose na stupanj podrške, sprječavanje konflikata te posjedovanje ljudskih kvaliteta kao što su strpljenje i empatija. Treće, obazirući se na činjenicu da su brojne zdravstvene i psihičke dobrobiti kod učenika u školi produkt djelovanja školske klime, u ovom radu predstavljen je pregled najvažnijih socijalnih, kognitivnih i emocionalnih dobiti učenika uzrokovanih kvalitetom školske klime. Nakon uviđanja ljudskih doprinosa školskoj klimi, u radu je opisano na koji način školsko okruženje pridonosi pozitivnijoj školskoj klimi i kako se to odnosi na uspjeh u obrazovanju. Među najvažnijim odrednicama istaknute su veličina škole i sigurno okruženje. Prema navedenome, dokazano je da u prosjeku viši obrazovni uspjeh postižu učenici koji se obrazuju u manjim školama. Osim toga, obrazovni uspjeh povezan je i sa sigurnim okruženjem, pri čemu se to u najvećoj mjeri odnosi na djetetovu obitelj, susjedstvo i školu. Zaključno, posebno je poglavlje posvećeno optimizaciji školske klime, pri čemu je velik značaj pridan ulozi učitelja u optimizaciji iste, komunikaciji između roditelja i škole te kreiranju poticajne školske okoline. |