Sažetak | Svrha je ovog završnog rada interpretirati i usporediti putopis Antuna Gustava Matoša Oko Lobora, pjesnički tekst Mrtvac Vladimira Vidrića i film Melancholia redatelja Lars von Triera. Cilj je ovoga završnog rada usporediti, tj. analizirati putopis, pjesnički tekst i film pomoću narativnih figura, a to su psihemska, sociemska i ontemska te pomoću tekstualnih struktura, a to su forma, stil, subjekt i tema. Budući da je stil uklopljen u ostale tekstualne strukture, on se neće analizirati zasebno. Stil je, kao posljednja tekstualna struktura, karakterističan način izražavanja u književnosti, a ujedno i pisanja koji obilježavaju jezično izražavanje i uporabu stilskih figura. Na početku ovoga rada prikazani su život i stvaralaštvo književnika Antuna Gustava Matoša i redatelja Lars von Triera. Iako pripadaju različitim rodovima umjetnosti, pjesnički tekst i putopis književnom rodu, a film filmskome rodu, ipak će se uočiti mnoge sličnosti. Usporednom se analizom Matoševog putopisa, Vidrićevog pjesničkog teksta te filma Melancholia narativne figure najlakše uočavaju u filmu jer film karakterizira vizualni kod pa je prema tome lako prepoznati osobnost (psihem), skupnost (sociem), opstojanje (ontem). S druge strane, tekstualne su strukture najprepoznatljivije u pjesničkom tekstu i putopisu. Forma je prva tekstualna struktura kojom se iskazuje kako je tekst oblikovan. Tema kao tekstualna struktura ističe ono o čemu tekstovi govore dok je subjektna struktura najsloženija jer je povezana s ostalim tekstualnim strukturama. |