Naslov Vrijednosne orijentacije i vrijednosni prioriteti djece i njihovih roditelja
Naslov (engleski) Values Orientations and Values Priorities of Children and Their Parents
Autor Valentina Bolčević
Mentor Kornelija Mrnjaus (mentor)
Član povjerenstva Jasminka Zloković (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Kornelija Mrnjaus (član povjerenstva)
Član povjerenstva Anita Zovko (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Rijeci Filozofski fakultet (Odsjek za pedagogiju) Rijeka
Datum i država obrane 2017-10-24, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija
Sažetak Vrijednosti imaju prepoznatljivu ulogu u životu svakog pojedinca i društva koja se percipira kao važan temelj i neizostavan dio njihove egzistencije. Uzevši u obzir kako se suvremeno demokratsko društvo nalazi u svojevrsnoj „krizi vrijednosti“, sve se više aktualiziraju pitanja poput Za koje je vrijednosti potrebno odgajati? Koje su vrijednosne orijentacije i vrijednosni prioriteti mladih? Postoje li razlike u vrijednosnim orijentacijama i vrijednosnim prioritetima mlađih i starijih generacija? Primarnu ulogu u okviru toga ostvaruju obitelj i škola koje se smatraju najvažnijim čimbenicima u procesu prijenosa vrijednosti. U ovom diplomskom radu, nastojalo se prikazati dosadašnje spoznaje o vrijednostima, promišljanja o odnosu vrijednosti, odgoja i obitelji te ponuditi odgovore na neka od gore postavljenih pitanja. Cilj istraživanja bio je ispitati vrijednosne orijentacije i vrijednosne prioritete djece i njihovih roditelja kako bi se ukazalo na (ne)postojanje međugeneracijskog prijenosa vrijednosti u obitelji. Rezultati istraživanja pokazali su kako djeca i njihovi roditelji iskazuju sličnosti u svojim vrijednosnim prioritetima, što upućuje na postojanje međugeneracijskog prijenosa vrijednosti. Oslanjajući se na postavke Schwartzove teorije univerzalnog sadržaja i strukture vrijednosti, pokazalo se kako obje skupine ispitanika značajnim procjenjuju vrijednosti koje pripadaju motivacijskim tipovima vrijednosti univerzalizam, nezavisnost i dobrohotnost, dok najmanje značajnima procjenjuju vrijednosti koje pripadaju tipovima moć i tradicija. Ispitivanjem povezanosti vrijednosnih orijentacija djece i njihovih roditelja prema 10 motivacijskih tipova vrijednosti, utvrđeno je kako povezanost postoji s obzirom na motivacijske tipove vrijednosti moć, tradicija, konformizam i sigurnost. S druge strane, razlike koje se uočavaju govore u prilog tome kako su djeca sličnija u vrijednosnim orijentacijama svojim majkama, nego očevima.
Sažetak (engleski) Values have a recognizable role in everyday life of every individual as well as society which is considered an important foundation and an indispensable part of their existence. Considering that modern democratic society is in a sort of "value crisis", there are more and more questions being updated such as Which values should children be raised for? What are the value orientations and the youth's value priorities? Are there differences in value orientations and value priorities for younger and older generations? Primary role within this is achieved by the family and the school which are considered the most important factors in the process of transferring values. In this graduate thesis, the aim was to present the previous knowledge about values, reflection on values, education, family, and to provide answers to some of the questions above. The aim of the research was to examine the value orientations and value priorities of children and their parents in order to point to the (non)existence of intergenerational value transmission in the family. Research results showed that children and their parents show similarities in their value priorities, indicating the existence of intergenerational value transmission. Relying on Schwartz's theory of universal content and structure of values, both examinees assessed the values that belong to the motivational types of values of universalism, self-direction, and benevolence, while the least appreciated values belonging to the types of power and tradition. By examining the relationship between value orientations of children and their parents according to 10 motivational types of values, it has been established that there is a connection between motivational types of power, tradition, conformity and security. On the other hand, the differences noted are in favor of the fact that children are more similar in their value orientations to their mothers than their fathers.
Ključne riječi
vrijednosti
odgoj za vrijednosti
vrijednosti i obitelj
vrijednosne orijentacije vrijednosni prioriteti
djeca i njihovi roditelji
međugeneracijski prijenos vrijednosti
Ključne riječi (engleski)
values
values education
values and family
value priorities
value orientations
children and their parents
intergenerational value transmission
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:186:495665
Studijski program Naziv: Pedagogija (dvopredmetni) Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra pedagogije (mag. paed.)
Studijski program Naziv: Filozofija (dvopredmetni); smjerovi: opći, nastavnički Smjer: opći Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra filozofije (mag. phil.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2017-12-01 07:28:22